Jump to content

Film-redigering


rabarben
 Share

Recommended Posts

Hej alla glada barn!

Jo nu är det så här att jag och en av mina kompisar har börjat få intresse av att göra film. Vi har då tänkt att göra såkallade cs-inspererade filmer. Alltså göra CS men IRL. Och vi behöver ju då som ni säkert ha räknat ut lägga in en himla massa ljud.

Så vilket program är bäst att använda för att redigera filmer? Och var kan man få tag på det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej alla glada barn!

Jo nu är det så här att jag och en av mina kompisar har börjat få intresse av att göra film. Vi har då tänkt att göra såkallade cs-inspererade filmer. Alltså göra CS men IRL. Och vi behöver ju då som ni säkert ha räknat ut lägga in en himla massa ljud.

Så vilket program är bäst att använda för att redigera filmer? Och var kan man få tag på det?

Movie Maker? :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men ja har hört att movie maker är dåligt att använda när man ska göra filmer. Fast denna tråden kanske ska vara i Musik,film och grafik kanske?

Korrektomundo.

Vegas har jag hört ska vara riktigt bra. Men det är dyrt som fan, och om det finns någon trial vet jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

NEJ NEJ NEJ FÖR FUCKING HELVETE!!!!!

Alltså - NEJ! Tror ni inte det har gjorts 151241245 dåliga 'counter-strike' IRL-filmer? NEJ! GÖR NI DET SÅ MAILBOMBAR JAG ERA ARSELN!

Humm...

Men snälla nån. Vi ska ej vara seriösa. Kanske bara en film att visa våra kompisar och sånt. Men sedan ska vi göra andra filmer också kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pinnacle Studio är jävligt bra.

Lätt att använda, men endå inte för simpelt. Jättebra för nybörjare.

Sen om du vill göra riktigt proffsiga grejer med tex mynningsflammor och liknande ska du ha Adobe Premiere. Detta är dock svårare, men när man väl kan det så är det det bästa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pinnacle Studio är jävligt bra.

Lätt att använda, men endå inte för simpelt. Jättebra för nybörjare.

Sen om du vill göra riktigt proffsiga grejer med tex mynningsflammor och liknande ska du ha Adobe Premiere. Detta är dock svårare, men när man väl kan det så är det det bästa.

Är pinnacle studio gratis? Kan du svaret på min fråga hur man konverterar 3gp till avi?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...