Jump to content

Rockstar hamnar i domstol


mikaelho
 Share

Recommended Posts

Läste en nyhet på Gamereactor, där Rockstar kommer hamna i domstol.

Blir de fällda så kommer de tvingas böta 600 miljoner dollar i skadestånd!!!

Mer kan läsas på länken nedan:

http://www.gamereactor.se/nyheter/?id=6820

Jag personligen tror att de lägger fallet. Eftersom man måste innan vara psykiskt störd för att kunna göra något sådant. En frisk människa går inte och skjuter ihjäl folk efter spelat ett våldspel.

Men om Rockstar nu skulle bli stämda, så kan man ju spekulera i hur det kommer påverka spelvärlden.

Men även för framtida GTA-spel såklart. För det är en spel-serie som jag verkligen älskar.

Jag tycker det är riktigt skojigt att fullt med poliser efter sig. Även gå med svärd och halshugga av huvuden, eller köra runt i alla städer fritt med valfritt fordon. Eller gå in på polishuset och leta dildos. Och även gå med motorsågen på gatorna :mellow:.

Efter ni läst detta kommer ni väl tro att jag är en psykopat :mellow:. kanske jag är. vem vet :). men jag älskar göra sånt på tv-spel som jag aldrig skulle kunna göra i verkliga livet. Dessutom slippa få livstids fängelse är ju underbart. Ett spel är ett spel.

Sedan att se på film måste ju påverkas mera, eftersom det är så realistisk miljö som det kan bli. Skådisarna ser ut som vi. Och de gör sånt som går göra i verkliga livet. Ta tex filmer som Dödligt vapen och liknande. Eller varför inte ta filmen Kill Bill som exempel.

Men spel som GTA är ju allting ritat. Även om grafiken blir bättre och bättre för varje generation, så är det inte lika fotorealistiskt som på filmer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu får dem ju för fan lägga ner!

Jag blir så jävla trött på att dem som har underhållit så många människor ska få betala 600 000 000 för det.

För att ha delat ut glädje till folk!

Jävla svin!

Ursäkta språket men jag blir så förbannad.

Redigerad av nor_adde
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man dödar folk i praktiskt taget ALLA spel som släpps idag. Stäm alla dom också. Eller jag vet.

En unge går och bygger en båt, och går till ett hav och åker ut och då sjunker båten p.g.a. den är inte korrekt tillverkad, och barnet drunknar.. Då kommer föräldrarna på att barnet hade ju spelat Mulle Meck bygger båtar! Jaaa, nu stämmer vi företaget som gjorde det spelet!! Det är deras fel att vårat barn drunknade!

Och någon domstol i USA dömer antagligen till föräldrarnas fördel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Föräldrar: Ge inte spelet till unga Ansvarslösa barn. Det är på föräldrarnas ansvarv

vad som händer inte Rockstars.

Psykiskt sjuka personer över och under 18: Gå och snacka med en läkare om

det är okej att ni spelar detta spel eller ej.

Det är ju ens eget ansvar om man spelar spelet, inte rockstars..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man dödar folk i praktiskt taget ALLA spel som släpps idag. Stäm alla dom också. Eller jag vet.

En unge går och bygger en båt, och går till ett hav och åker ut och då sjunker båten p.g.a. den är inte korrekt tillverkad, och barnet drunknar.. Då kommer föräldrarna på att barnet hade ju spelat Mulle Meck bygger båtar! Jaaa, nu stämmer vi företaget som gjorde det spelet!! Det är deras fel att vårat barn drunknade!

Och någon domstol i USA dömer antagligen till föräldrarnas fördel.

Varför tjatar du jämt om det spelet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min trippel Usch:

Usch! USA. Stämma hit och stämma dit.

Usch! Jack Thompson. Jävlas hit och jävlas dit.

Usch! Psykopater. Döda hit och döda dit.

Fast det är ju inte psykopaternas fel, det är deras anhöriga som vill ha något att skylla på...

Håller med.. Det är riktigt sjukt.. ^_^

Stämma dem.. Men HERREGUD.. :wub:

Hoppas något snille kommer på en pinsamt bra plan och ger tillbaka.. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I fall dom stämmer GTA kommer det leda till mer dödsfall eftersom barn inte får spela GTA mer.  :)

Mycket sant, nu kommer alla göra det IRL istället för i spelet. :)

För att vara lite "seriös" så måste jag säga att jag hoppas nästa unge som är lite psycho och tror sig ha fått idéer från GTA går lös på JT :)

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Föräldrar: Ge inte spelet till unga Ansvarslösa barn. Det är på föräldrarnas ansvarv

vad som händer inte Rockstars.

Psykiskt sjuka personer över och under 18: Gå och snacka med en läkare om

det är okej att ni spelar detta spel eller ej.

Det är ju ens eget ansvar om man spelar spelet, inte rockstars..

Kanonide!

*Ironi*

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker inte riktigt man kan skylla på psykfallen när de får psykiska utbrott eftersom de inte kan kontrollera sig själva. Däremot tycker jag att de e så in i helvetes dåligt att föräldrarna som är helt friska (eller?) skyller ifrån sig på superba spelutvecklare som någon sa har underhållt många människor. Det är ju deras ansvar att kolla om spelet är lämpligt för deras barn eller inte. Eftersom många föräldrar är så jävla lata är det deras fel men, som många här vet så finns det personer som inte kan stå för det som de har gjort utan tar och skyller på första bästa. Så jag säger död åt dessa personer och

LÄNGE LEVE SPELTILLVERKARNA!!! (I alla fall de som gör bra spel) :mellow:

Man blir ju bara så jävla arg :lol:

Redigerad av MixxHaxxor
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...