Jump to content

Lite frågor om spelet


rabarben
 Share

Recommended Posts

Nu är jag ju mycket nära på att fixa det här spelet men jag vill ju inte punga ut 500 spänn på ett skitspel så jag vill ställa lite frågor!

1. Vad kan man göra i freeride? Kan man bara gå runt o kötta peds om man har tråkigt nån dag? Kan man få poliser efter sig i freeride och bli busted?

2. Är spelet realistiskt?

3. Bilfysiken? Hur bra är den? Jämför med GTA: San andreas

4. Tröttnar man på spelet snart?

5. Finns det möjligheter att ha mp3-musik inne i spelet?

6. Är spelet moddbart? Alltså kommer det att komma moddar till spelet tror ni?

7. Hur är staden? Är den sketastor eller pytteliten? Jämför med San Andreas

8. Hur är AI:n är den fjantig som poliserna i GTA eller?

9. Finns det ett online-läge (skitsamma egentligen med det är ett plus om det finns)

Ja... det var många frågor men man vill ju vara säker när man ska köpa ett spel...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är jag ju mycket nära på att fixa det här spelet men jag vill ju inte punga ut 500 spänn på ett skitspel så jag vill ställa lite frågor!

1. Vad kan man göra i freeride? Kan man bara gå runt o kötta peds om man har tråkigt nån dag? Kan man få poliser efter sig i freeride och bli busted?

2. Är spelet realistiskt?

3. Bilfysiken? Hur bra är den? Jämför med GTA: San andreas

4. Tröttnar man på spelet snart?

5. Finns det möjligheter att ha mp3-musik inne i spelet?

6. Är spelet moddbart? Alltså kommer det att komma moddar till spelet tror ni?

7. Hur är staden? Är den sketastor eller pytteliten? Jämför med San Andreas

8. Hur är AI:n är den fjantig som poliserna i GTA eller?

9. Finns det ett online-läge (skitsamma egentligen med det är ett plus om det finns)

Ja... det var många frågor men man vill ju vara säker när man ska köpa ett spel...

1. Utpressa butiker, ta över lager, spränga andra familjers baser genom att plantera 2 bomber inne i deras bas. Ja, det är väl det roligaste..

2. Godkänt.

3. Den duger, men det är ingen njutning att köra. Inga motorcyklar eller så, enbart bilar.

4. Beror på hur man är som människa antar jag.

5. Inte som jag sett hittills... finns inga radiostationer alls så antar inte det. Det är som i Maffia, lugn musik när det är lugnt, hektisk musik i biljakter och vid skottlossningar.

6. Ingen aning.

7. Den är godkänd.. det är New York, med 4 städer.

8. Tycker AI:n är bättre än i SA på poliserna, men medhjälpare är korkade som få.

9. Nope.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan inte jämföra det med GTA, det är helt annars. Kan kanske jämföras med Mafia men det är 1000 gånger sämre :P

3. Värdelös, vet inte hur jag ska beskriva den men helt värdelös känsla i bilarna för att inte tala om hur fula dom är! :wub:

4. Själv tröttnade jag efter 30 min för att spelet kändes tråkigt och halvfärdigt.

Köp det inte! Jag är inte den enda som tycker att det är jättedåligt. Dock verkar det ju finnas personer som gillar spelet också men hur de tänker har jag inte förstått ännu..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Vad kan man göra i freeride? Kan man bara gå runt o kötta peds om man har tråkigt nån dag? Kan man få poliser efter sig i freeride och bli busted?

2. Är spelet realistiskt?

3. Bilfysiken? Hur bra är den? Jämför med GTA: San andreas

4. Tröttnar man på spelet snart?

5. Finns det möjligheter att ha mp3-musik inne i spelet?

6. Är spelet moddbart? Alltså kommer det att komma moddar till spelet tror ni?

7. Hur är staden? Är den sketastor eller pytteliten? Jämför med San Andreas

8. Hur är AI:n är den fjantig som poliserna i GTA eller?

9. Finns det ett online-läge (skitsamma egentligen med det är ett plus om det finns)

1. På freeride eller kanske mer som Fritid i spelet, så får man leta efter svarta marknaden försäljare och köpa vapen, man får ta över byggnader, starta gangster krig men det avslutar man lätt genom att betala en FBI agent, eller kasta in en bomb i någon av motståndarna i gängkrigets byggnader :lol:

Men det är dock inte lika fritt som i GTA SA.

2. Grafiken är bra, bara bilarna som är lite uppfuckade men man behöver inte bry sig, Det är ju inget Grand Theft Auto det är ju ett Maffia spel.

3. Rutorna på bilarna är svarta, och de gammla bilarna går lite väl fort och styrningen är för lätt. Annars så är bilarna ganska fina.

4. Om man inte gillar Maffia spel så tröttnar man ju fort men inte annars ^_^

Jag har inte tröttnat på spelet än fast jag har spelat det i en vecka, men dock alla andra spel jag har skaffat så tröttnade jag på efter 2 - 3 dagar.

5. Nepp.

6. Ja, Moddare kommer snart bara någon vet hur man når spelets motor :lol:

7. Det är ett ganska bra Manhattan, och broar över till New Jersey och sånt.

8. Aln är bra poliserna jagar en med bilar och skjuter ut genom rutor och inte bara kör och krockar en av vägarna och bilarna exploderar inte lika fort som i GTA spelen.. Och gubbarna från andra maffior kan vara olika bra.

9. Nepp inget online läge.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte värt att köpa... storyn är väldigt kort och har du sett Gudfadern kan du hela utantill.

Tur att man är som mig då och har sett Gudfadern filmerna när man var en liten smurf på 5 år så man minns ingenting :mellow:

Ända jag minns var när han skulle skjuta dom där som satt och käkade middag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tvärtom! Om man som jag, älskade Mafia kommer man förmodligen hata Gudfadern.. :o (Har dock svårt att förstå hur man kan gilla Gudfadern även om man inte gillade Mafia. :rolleyes: )

Jag älskar Mafia fortfarande, antagligen det bästa spelet jag någonsin spelat! Men jag gillar även Gudfadern skarpt! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja kan inte gå ur bilarna!!!! ja kan lätt gå in i dom genom att trycka på space(orginal inställning) men ja kan lik förbannat inte komma ur dom!!! ja har letat i options efter någon inställning, men hittar ingen!!! some one help me FFS!!!!

Testa köpa spelet. :mellow: Känd bugg i PC's piratversion.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med en del här, spelet kändes halvfärdigt, folk hade fått sånna förhoppningar om det så EA ville bara släppa det så fort som möjligt (är mitt tycke) och som sagt har man sett filmerna så vet man vad som händer, klart dom inte kan gå helt "off-limits", men dom har försökt lite här och där.

Helheten, så är det ett bra spel, inget man kanske kör ett maraton med men.

Men jag installerar om Mafia och spelar det igen, trots att det har ett par år på nacken så är det bättre än Gudfadern....bättre än många spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har nyss köpt spelet och undrar en sak till bara. Kan man inte hoppa? -_- Sen tycker jagi nte spelet är så dåligt som andra säger. Förrutom bilstyrningen då. Och slåss är shitkul!

Btw... kan man kolla hur många avrättningsstilar man hittat?

Redigerad av rabarben
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...