Jump to content

Acne


Alpha
 Share

har du/har du haft acne/finnar?  

81 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jag har väldigt mycket finnar på ryggen, brösten( typ mellan brösten), axlarna och rätt mycket på ansiktet(inte dock extremt eller över mycket). Han nu börjat behandla min acne med antibiotika(mot acne-infektioner)

How about you dudes?

Redigerad av Alpha
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 52
  • Ålder
  • Senaste inlägg
Skrivet (redigerad)
Men kom ihåg, finnar och acne är två skilda saker.

Acne är en sjukdom, där man får massor av finnar eller utslag i ansiktet, och vanliga finnar (ungdomsfinnar) går bort efter ett tag.

Jag vet skillnaden mellan vanliga finnar och acne, men jag frågade båda sakerna.

Jag har dock Acne(ungdoms-acne).

Redigerad av Alpha
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Brukar få en mitt på näsan nån gång om året =(

Just nu har jag en finne på snoppen.. det är sant.. fast det gör inte ont ^_^

kan fortfarande runka :wacko:

*thumbsup*

Jag har lite finnar i ansiktet, lite mellan och på bröstet och lite på ryggen.

Jag försöker alltid skrapa bort finnarna från ryggen, vilket har fungerat bra hittils.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag försöker alltid skrapa bort finnarna från ryggen, vilket har fungerat bra hittils.

Om du menar med naglarna, så är det väldigt dåligt att göra. Finns ju hur många bakterier som helst mellan naglarna, och det orsakar bara mer infektioner om du fortsätter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har väldigt mycket finnar på ryggen, brösten( typ mellan brösten), axlarna och rätt mycket på ansiktet(inte dock extremt eller över mycket). Han nu börjat behandla min acne med antibiotika(mot acne-infektioner)

How about you dudes?

Har också behandlat min ackne med något annat konstigt shit. :P Men det slutade med att jag fick blödningar i benen och fötterna och inflammation i blod kärlen. Kunde inte gå på 2 veckor, och nu måste jag gå till doktorn 3 gånger i veckan och kontrollera massa saker bla bla osv. Hoppas inte samma sak händer med dig. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har också behandlat min ackne med något annat konstigt shit. :P Men det slutade med att jag fick blödningar i benen och fötterna och inflammation i blod kärlen. Kunde inte gå på 2 veckor, och nu måste jag gå till doktorn 3 gånger i veckan och kontrollera massa saker bla bla osv. Hoppas inte samma sak händer med dig. :)

Vah?? ^_^ Va hemskt! :(

Jag har annars aldrig hört talas som att man kan få blödningar i benet av antibiotika! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tinningen, pannan och ibland hakan kan ha lite småfinnar... Men inget som syns så mycket, inget jag stör mig på allt för mycket heller. Två i min paralellklass har dock grov acne, lider verkligen med dem. Det kan inte vara lätt.

Jag är rätt glad att jag inte har ryggfinnar, hur fan ska man komma åt dem?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har haft när ja va yngre.

Nu brukar jag bara få några enstaka finnar vid mens och alkoholintag. Men de försvinner nästan lika snabbt som dem kommer ^_^

Det dummaste du som har finnar kan göra, är att pilla och trycka på dem eller kladda på ansiktet överhuvudtaget. Det blir bara värre!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...