Jump to content

Nånting skumt har hänt med min skiva


Merkky
 Share

Recommended Posts

Jag har GTA:SA till datorn, och skivan är mer eller mindre alltid i dvd läsaren. Och igår kväll började datorn gå dåligt, så jag startade om den. Nrä den började starta upp igen kom ett konstigt ljud från dvd läsaren och hela starten av datorn bara stannade. Jag tryckte ut skivan och då började allt igen! Och till min förskräckelse var det en spricka innerst på skivan.

:lol:

Då är min fråga: Ska man inte ha skivan inne hela tiden? Är det illa?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har GTA:SA till datorn, och skivan är mer eller mindre alltid i dvd läsaren. Och igår kväll började datorn gå dåligt, så jag startade om den. Nrä den började starta upp igen kom ett konstigt ljud från dvd läsaren och hela starten av datorn bara stannade. Jag tryckte ut skivan och då började allt igen! Och till min förskräckelse var det en spricka innerst på skivan.

:lol:

Då är min fråga: Ska man inte ha skivan inne hela tiden? Är det illa?

Ja man ska inte ha den inne hela tiden...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Väldigt konstigt i alla fall.. kanske nån av deras kompisar som varit i farten? lånat skivan och brännt den hemma, och sen kanske tappat den så att den sprack?

och lämnat tebaka den utan att säga ett ord..? Jag låter alltid skivor va kvar och aldrig har nåt liknande hänt mig!

kanske DVD-läsaren e sabbad? Hur gammal e den?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Väldigt konstigt i alla fall.. kanske nån av deras kompisar som varit i farten? lånat skivan och brännt den hemma, och sen kanske tappat den så att den sprack?

och lämnat tebaka den utan att säga ett ord..? Jag låter alltid skivor va kvar och aldrig har nåt liknande hänt mig!

kanske DVD-läsaren e sabbad? Hur gammal e den?

Ingen har tagit min skiva, det kan jag garantera. Alla min brorsas kompisar som är hemma hos oss fattar nog inte hur man bränner den! Dessutom, när dom är här spelar jag jämt på nätterna. Så ingen har tagit den. :P DVD läsaren är 4 år gammal men inget liknande har nånsin hänt! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Verkligen ett mysterium.. Kanske är nåt fel med DVD-läsaren då? efersom 4år är rätt så mycket faktiskt.. fast har ändå aldrig hört talas om att något sådant här kan hända.. Synd med spelet nu oxå.. :'(

:P Jo jag vet! :'( Men det funkar ibland, sprickan börjar som i hålet i mitten och går inåt och går ungefär 3-5 mm in på den blanka ytan! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Egentligen borde det väl vara tillåtet att köra crackat om något liknande hat hänt?

...annars kan du väl gå till affären där du köpte ditt spel och fråga om du kan byta? en kompis till mig hade ner sitt PS2 på golvet så skivan gick i bitar (på release dagen, han vart ganska arg :D )...han traskade ner till affären och fick ett nytt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...