Jump to content

Uggla släpper en ny platta


Bobbo Viking
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 50
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vet du ens vad ironi är?

Ironi är att med ord säga motsatsen till vad man egentligen tycker. Det talade språket säger motsatsen till det man menar, medan ansikte, miner och kroppsspråk avspeglar vad man egentligen menar. Douglas Adams hävdade att ironi är intelligenta människors möjlighet att göra en viktig poäng samtidigt som man har lite kul. Barn har däremot svårt för de dubbla budskap som ironin innebär.

Bakgrunden till den idag så vanligt förkommande dubbelironin hos många ungdomar är inte klarlagd. Dubbelironin har tagit ironin ett steg längre i vardagliga sammanhang, och då framför allt i samtal, eftersom det är omöjligt att klargöra för en dubbelironisk innnebörd i en mening i skriven text. I och med dubbelironin ironiseras ironin genom att säga vad man faktiskt egentligen menar med en viss speciellt ironisk ton.

Ho-hum.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ironi är att med ord säga motsatsen till vad man egentligen tycker. Det talade språket säger motsatsen till det man menar, medan ansikte, miner och kroppsspråk avspeglar vad man egentligen menar. Douglas Adams hävdade att ironi är intelligenta människors möjlighet att göra en viktig poäng samtidigt som man har lite kul. Barn har däremot svårt för de dubbla budskap som ironin innebär.

Bakgrunden till den idag så vanligt förkommande dubbelironin hos många ungdomar är inte klarlagd. Dubbelironin har tagit ironin ett steg längre i vardagliga sammanhang, och då framför allt i samtal, eftersom det är omöjligt att klargöra för en dubbelironisk innnebörd i en mening i skriven text. I och med dubbelironin ironiseras ironin genom att säga vad man faktiskt egentligen menar med en viss speciellt ironisk ton.

Ho-hum.

2 minuits earlier...

Siana @ Wikipedia (Susning då!!!)

:wub:

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När det gäller uggla så säger jag... Eddie meduza - Åh magnus

"Åh magnus, en sån itligens du har, åh en sån fines, åh jag blir så jävla avundsjuk. Jag tänkte nu så ska jag göra en lika intligent text som dig"

Ursäkta stav fel orka stava svåra ord :wub:

Om du nu gillar Meduza, varför förlöjliga honom?

Eller, vänta, din avsikt var kanske den motsatta. My bad, my bad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håkan har inte dött...men vi kommer alla vara lyckliga när det händer! ^_^

Varför ska vi bli lyckliga över det. Det e ingenting att bli lycklig för, att en människa dör. Men om Håkan skulle dö skulle inte jag bli ledsen eller lycklig. Men om nån av mina fiender skulle dö skulle jag bli glad. Och om nån jag gillar dör blir jag ledsen. Det e väl normalt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håkan är inte Sveriges bästa sångare, men Sveriges bästa textskrivare är han utan tvekan.

Hur sa'? Skulle Håkan va' Sveriges bästa låtskrivare? Vad grunnar du på då?

Sveriges bästa låtskrivare:

Magnus Uggla

Carl Mikael Bellman

Karl Gerhard

Evert Taube

Mikael Wiehe

Enligt min mening. Varför? Jo, deras låt-texter berör alla och man kan lätt känna igen sej i dom. Starkt.

Redigerad av Bobbo Viking
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...