Jump to content

Karikatyrerna av profeten Muhammed


The Dude
 Share

Recommended Posts

Visst, du har en poäng. Men hade de inte lagt sig i t.ex andra världskriget, hur hade det då sett ut idag?

Jävla tur att Japan bombade Pearl Harbor alltså, annars hade det nog inte lagt sig i, USA alltså.

Ehhh pucko, krig går inte ut på att så många som möjligt kan dö, du kan ju flytta till USA ta värvning i USA, åka till Irak och spränga amerikaner, eller nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 361
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Så du blir glad eftersom ungefär 30-40% säkerligen kommer dö?

Nej, skulle du bli glad?

Men jag vill ha frihet i mitt land, jag vill att man ska kunna gå vart man vill, prata hur när och vad än man vill.

Jag vill kunna ha en fru utan slöja utan risken att dödas.

Jag vill ha ett land där du inte dör om du är emot regeringen.

Det dör flera människor varje dag i Iran, pga ISLAMska regeringen.

Om min död är mitt folks frihet så låt mig dö.

Om min död låter mitt folk leva hur de vill så dör jag, för mitt land och för mitt folk

:'(

Bilden: Hans mun är ihopsytt om det inte syns.

post-22-1139777339_thumb.jpg

Redigerad av Anathema
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, skulle du bli glad?

Men jag vill ha frihet i mitt land, jag vill att man ska kunna gå vart man vill, prata hur när och vad än man vill.

Jag vill kunna ha en fru utan slöja utan risken att dödas.

Jag vill ha ett land där du inte dör om du är emot regeringen.

Det dör flera människor varje dag i Iran, pga ISLAMska regeringen.

Om min död är mitt folks frihet så låt mig dö.

Om min död låter mitt folk leva hur de vill så dör jag, för mitt land och för mitt folk

:'(

Kolla bilden, kolla killen förfan jävla muslim jävlar har förstört hela landet.

Bilden: Hans mun är ihopsytt om det inte syns.

Fint skrivet, släppte nästan en tår. Sen när jag såg bilden, och läste att munnen blivit ihopsydd så kom en droppe. :"> :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Anathema: Det är ju religionen som förstör dom (ungefär på samma sätt som vi i Sverige förstörde befolkningen på medeltiden med inkvisiton och häxbränningar osv) Det är bara att många av de muslimsa länderna fortfarande sitter kvar där.

Jag tycker inte du ska vara så jävla aggressiv och diskriminerande. Folk kan ta illa upp när du säger "jävla muslim jävlar" och det leder ingen vart för den delen heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fint skrivet, släppte nästan en tår. Sen när jag såg bilden, och läste att munnen blivit ihopsydd så kom en droppe.:">   :'(

Tack :">

Barn slaget i Iran, OKEJ enligt islam

The Dude: Jag vet, Iran var inte så före Islamska reveletionen(stavning?)

Ska Edita, var så jävla upprörd.

post-22-1139778103_thumb.jpg

Redigerad av Anathema
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Även om det skulle vara det så skulle det inte vara lagligt enligt svenska lagar

I Iran så är koranen lagboken  :P

Koranen är ingen regelbok som många tror. Det är en bok om ett levnadssätt. Den förespråkar faktiskt inte våld. Jihad betyder inte det som många tror, KRIG, det betyder egentligen typ engelskans "Struggle". Alltså, du kan ha en Jihad på ett prov t.ex. Inte att du spränger dig själv och provet.

Redigerad av jaeger
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Koranen är ingen regelbok som många tror. Det är en bok om ett levnadssätt. Den förespråkar faktiskt inte våld. Jihad betyder inte det som många tror, KRIG, det betyder egentligen typ engelskans "Struggle". Alltså, du kan ha en Jihad på ett prov t.ex. Inte att du spränger dig själv och provet.

Det spelar ingen roll hur du tolkar Koranen. För extremistmuslimerna är det en lagbok och jihad går ut på att döda västvärlden, och det är det som är det otäcka.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ehhh pucko, krig går inte ut på att så många som möjligt kan dö, du kan ju flytta till USA ta värvning i USA, åka till Irak och spränga amerikaner, eller nåt.

Du har nog fått lite fel uppfattning om mig, hoppas jag i alla fall ^_^

Jag ställde bara frågan hur det skulle ha sett ut iag, om Hitlers skräckvälde hade fått leva kvar. Jag tänker inte göra lumpen eller något sådant, är helt emot krig, särskilt att utkämpa någon annans krig, men tack för tipset ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
Visst, du har en poäng. Men hade de inte lagt sig i t.ex andra världskriget, hur hade det då sett ut idag?

Jävla tur att Japan bombade Pearl Harbor alltså, annars hade det nog inte lagt sig i, USA alltså.

Ungefär som idag, USA's insats var mer ekonomisk i WWII, trupperna dem skickade gjorde knappt nån skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte? Förklara då varför England inte landsteg ensama i Normandie. Hade inte USA startat krig mot Tyskland hade Hitler "återmobiliserat" sina trupper och åter vändt kriget till sin sida mot Sovjet. England hade kapitulerat och Hitler skulle ha kontroll över Europa.

USA's vapenindustri gick minst sagt på högvarv under kriget. Dem producerade över 50% av de västallierades vapen. Så säg inte att USA inte gjorde någon skillnad...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte? Förklara då varför England inte landsteg ensama i Normandie. Hade inte USA startat krig mot Tyskland hade Hitler "återmobiliserat" sina trupper och åter vändt kriget till sin sida mot Sovjet. England hade kapitulerat och Hitler skulle ha kontroll över Europa.

USA's vapenindustri gick minst sagt på högvarv under kriget. Dem producerade över 50% av de västallierades vapen. Så säg inte att USA inte gjorde någon skillnad...

USA skänkte redan materiell till Europa innan de beslutade att skicka in trupper. USA var skräp under D-Dagen, de missade 99% av alla fallskärmsmål till exempel. De allierade styrkorkana i europa hade klarat av det själva, med det ekonomiska understödet från USA såklart, USA gjorde skillnad. Stor skillnad. Men inte genom att skicka in trupper, Sovjet hade ändå börjat trycka framåt efter Moskva.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, men deras vapenindustrin började producera offantligt mycket mer vapen innan kriget. Mycket sålde dem till Storbritannien, som förlorat mycket krigsmaterial i Dunkerque. Sovjet försökte hela tiden USA och Storbritannien att starta krig i väster, för att "lätta på trycket" borta på östfronten. England hade inte klarat av en landstigning ensamma, dem hade varit isolerade i flera år och hade inte kunnat importera någonting. USA slog ut stora delar av Tysklands U- båtsflotta i Slaget om Atlanten under 1943, och öppnade återigen vägarna till Storbritannien.

Och det var överhuvudtaget inte bara USA's fallskärmsjägare som landade fel, den där siffran gäller alla fallskärmstrupper som landsteg under den andra vågen. Den första vågen (där bara engelska fallskärmstrupper deltog) märkte inte ens tyskarna av förens trupperna landat. Det är därför amerikanarnas "fellandningssiffra" är högre.

Och vad hade hänt i Stilla Havet om USA inte gått med i kriget?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 years later...

"I förra veckan blev mannen bakom en av teckningarna, dansken Kurt Westergaard, angripen i sitt hem av en man beväpnad med en yxa och en kniv."

Skjut extremisterna, snälla! - för de första så ger dem en fel bild av hur en muslim är och för de andra så smutsar dem ner en religion. Äckliga skäggiga bergsfolk, cyanidgasa!

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...