Jump to content

Halo 2 Soundtrack Volume 2


Crusader
 Share

Recommended Posts

Snart är det äntligen tid för Halo 2 Soundtrack Vol. 2 att släppas och det har nu släppts en lista om vilka låtar som kommer vara med.

Halo 2 Soundtrack Vol. 2 kommer att släppas någon gång under våren och låvas tillochmed vara bättre än Halo 2 Soundtrack Volume 1:

Halo 2 Soundtrack Volume 2 70:06

1. Prologue 2:35

1. Rising :20

2. Cloistered Expectancy :25

3. Weight of Failure 1:50

2. Cairo Suite 9:42

1. Cold Blue Light 1:54

2. Waking Spartan 3:36

3. Jeweled Hull 2:03

4. Chill Exposure 2:09

3. Mombasa Suite 6:41

1. Metropole 1:29

2. Broken Gates 2:47

3. Encounter 2:25

4. Unyielding 3:04

5. Mausoleum Suite 8:10

1. Destroyer’s Invocation 4:36

2. Falling Up 1:49

3. Infected 1:16

4. Shudder :29

6. Unforgotten 2:09

7. Delta Halo Suite 11:26

1. Penance 2:32

2. Wage 2:42

3. Leonidas 2:28

4. Dust and Bones 3:44

8. Sacred Icon Suite 7:26

1. Cortege 3:38

2. Opening Volley :28

3. Veins of Stone 3:20

9. Reclaimer 3:03

10. High Charity Suite 8:27

1. Rue and Woe 1:30

2. Respite 2:17

3. Antediluvia 2:22

4. Pursuit of Truth 2:18

11. Finale 3:10

1. Great Journey 1:15

2. Thermopylae Soon 1:55

12. Epilogue 3:49

1. Beholden 1:03

2. Road to Voi 2:19

3. Subsume :27

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag blev tårögd när jag spelade Halo 2 för första gången. Så vackert  ;)

Ghost of reach är min favoritlåt någonsin i Halo. Den är vacker.

Ja, specielt den är en klar favorit. :) Slut delen av den ger mig alltid rysningar. Specielt när man hör den i spelet.

En annan del som ger mig klara rysningar är när man anfaller the Scarab och Mjolnir börjar spela. :wub:

Kommer ihåg första gången jag satte igång HALO 2 och hur länge jag spenderade i menyn och lyssnade på musiken innan jag slutligen startade ett spel. :)

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

E inte HALO typ ett av de ända spelen där det är instrumental musik och inte techno typ?

Nu saknar jag min gamla halo-tråd ^_^

Jo, eller... Tja, visst finns det musik i Halo som inte är helt instrumental. Finns techno där också, vill jag minnas.

Men, visst, bara saken att en konkret orkester spelar den musik som ljuder i Halo är väldigt sympatiskt :)

@Arman

Jo, det har vi alla, men säg något Nintendo-spel som INTE har bra musik?

Faktum är ju att många FPS-spel inte har samma klass på musiken som Halo har, eller hur? :wub:

@Crusader

För att återgå till till det första Halo-spelet, lite grann. Sista banan; musiken som ljuder där, you know... Det är ju en annan version av låten som bl.a spelas på huvudmenyn och när man landstiger på stranden på banan vars namn jag inte minns. Jag har kört sista banan, och stressat igenom den, ack så många gånger för att komma till slutet och bara lyssna på musikstycket avlåten som man aldrig annars får höra. Känner du igen vad jag pratar om? :wub:

Redigerad av Stora_tomtefar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@Crusader

För att återgå till till det första Halo-spelet, lite grann. Sista banan; musiken som ljuder där, you know... Det är ju en annan version av låten som bl.a spelas på huvudmenyn och när man landstiger på stranden på banan vars namn jag inte minns. Jag har kört sista banan, och stressat igenom den, ack så många gånger för att komma till slutet och bara lyssna på musikstycket avlåten som man aldrig annars får höra. Känner du igen vad jag pratar om? ^_^

Du menar "The Silent Cartographer" banan? Och The HALO theme?

Jo, jasg spelade genom "The Maw" ett antal gånger för att få höra den med. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du menar "The Silent Cartographer" banan? Och The HALO theme?

Jo, jasg spelade genom "The Maw" ett antal gånger för att få höra den med. :P

Juste, The Silent Cartographer!

Dock så har jag alltid fått för mig att "halo theme" är den första låten i menyn, det vill säga karlakarl-mannen som sjungar ut en massa A:n... Men, men :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Juste, The Silent Cartographer!

Dock så har jag alltid fått för mig att "halo theme" är den första låten i menyn, det vill säga karlakarl-mannen som sjungar ut en massa A:n... Men, men :mellow:

Det är en del av den, ja. HALO themen är den låten som de gjorde metal-version av i HALO 2 och kallade Mjolnir.

Det är den som spelas i början av "The Silent Cartographer".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...