Jump to content

SLIPKNOT!


mfd
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 73
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

En fråga bara, varför ska han se ut som han försöker anstränga sig??

Det e ju fan bra att han kan det. Kan man det man ska spela så e det fan inte lönt o se ut som om man försöker anstränga sig.

Tja, jag vet inte.. kanske för att underhålla publiken? Det är dom som försörjer bandet, de förtjänar något tillbaka. Tycker du på allvar att det är roligt att titta på ett band som står helt stilla och bara spelar? Jag föredrar nog ett band som lever lite på scenen, och åtminstonde låtsas ge allt dom har på varje konsert.

Eller??? Har jag fel??

Jag tycker det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tja, jag vet inte.. kanske för att underhålla publiken? Det är dom som försörjer bandet, de förtjänar något tillbaka. Tycker du på allvar att det är roligt att titta på ett band som står helt stilla och bara spelar? Jag föredrar nog ett band som lever lite på scenen, och åtminstonde låtsas ge allt dom har på varje konsert.

You're not hearing me dude. Vi snackade om Joey Jordison och inte om dem andra i bandet. Alla dem andra i bandet rör ju sig som fan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahahahahaha! :unsure:

Nädu, han skämde ut sig något enormt med den videon. :P Kollade på den i plugget och började halvgarva åt eländet. :)

Seriöst, han gör inget bra alls där. Hans "teknik" som han ska skryta med motsvarar en som spelat gura i ca. fyra år. Dessutom är hans sound skit. Pure mud, som man säger. Näfy, den enda med någorlunda talang i Slipknot är Jordison. Synd bara att han är livlös som en docka när han sitter där vid trummorna. Lite feeling, kthxbai.

Om jag har förstått det rätt gillar du inte Slipknot för att deras musik är lätt?

Slipknot spelar som alla vet en genre som kallas Nu-Metal och det ÄR INTE meningen att låtarna ska vara avancerade och jättesvåra att spela. Hela stilen bygger på enkelhet. Du kan inte lyssna på Slipknot och förvänta dig att det ska låta som Ynwie Malmsteen för då är det inte så konstigt att du blir besviken.

Lätta låtar behöver inte vara dåliga precis som att svåra låtar inte automatiskt är bra. Jag är inte heller särskilt förtjust i Nu-Metal men jag tycker ändå att en del av Slipknots material är helt ok och den bedömningen har jag inte gjort efter hur lätta eller svåra låtarna är, för det tycker inte jag är avgörande för om de är bra eller inte, utan hur jag tycker att låtarna är i allmänhet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag har förstått det rätt gillar du inte Slipknot för att deras musik är lätt?

Du har inte förstått det rätt, så jag undvek att läsa resten av inlägget.

You're not hearing me dude. Vi snackade om Joey Jordison och inte om dem andra i bandet. Alla dem andra i bandet rör ju sig som fan.

Joda, I hear ya. Jag snackar också om Jordison. Grejen med honom är att han är så stel. Ulrich (mitt praktexempel igen, yay ^^) ser ut att slita som en hund. Han tar i överdrivet mycket, ställer sig upp och flåsar som en hund, går runt på scenen etc. Sen att han slänger med tungan när han spelar vore lite fel att ta upp, med tanke på #1's mask. :unsure:

Visst, det kanske inte är Slipknots grej att anstränga skiten ur sig, men det är vad jag föredrar. Jag vill se ett band tortera sig totalt för att ge publiken allt de vill ha + lite till. Typ som en tacksamhetsgrej, "Ni fick oss dit vi ville, har ska ni fan få!". Förstår du hur jag menar? ><

@ Arvid där nere: Jamen... först och främst gick jag öppet med på att Jordison är duktig. Hans solo på Disasterpieces är mäktigt imponerande, jag kan ana hur jobbigt det måste vara att trumma sådär och slåss mot gravitationen samtidigt. Ok, dom kan ha talang, men dom är inte så duktiga som fansen vill få dom. Det finns Slipknotfans som jämför Root/Thompson med Vai och Hendrix ffs. Dom är inte shredders, dom spelar simpel musik. Dom är inte de mest talangfulla musikerna idag.

Och Thompson suger. Det är min åsikt, efter att ha sett hans gitarrlektionvideo eller vad det nu skulle föreställa. Nej, man måste inte vara dålig för att man spelar enkel musik, men man måste inte vara bra heller.

Redigerad av Topp3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grejen med honom är att han är så stel.

Hans solo på Disasterpieces är mäktigt imponerande, jag kan ana hur jobbigt det måste vara att trumma sådär och slåss mot gravitationen samtidigt.

Vadå stel??? har du verkligen sett dom live? låter inte så

Kan man ens kalla det solo?? nej, skulle ja kunna spela.. det är inget solo.. lite slag här o där bara... säg inte att ja inte vet nåt om trummor.. är trummis :unsure:

o vadå slåss mot gravitationen? de e ju inte direkt så han håller sig fast, han sitter ju fastspänd... det är INTE ett solo.. ett kasst isåfall

Redigerad av BroDD
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vadå stel??? har du verkligen sett dom live? låter inte så

Förband åt Metallica 2004.

Kan man ens kalla det solo?? nej, skulle ja kunna spela.. det är inget solo.. lite slag här o där bara... säg inte att ja inte vet nåt om trummor.. är trummis  :unsure: 

o vadå slåss mot gravitationen? de e ju inte direkt så han håller sig fast, han sitter ju fastspänd... det är INTE ett solo.. ett kasst isåfall

...

Det är ett solo, jo. Och vafan, du tror inte att man påverkas av att sitta i 90 graders lutning även fast man är fastspänd? Fniss på dig isånafall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förband åt Metallica 2004.

...

Det är ett solo, jo. Och vafan, du tror inte att man påverkas av att sitta i 90 graders lutning även fast man är fastspänd? Fniss på dig isånafall.

Ja, huvvet kan åka ner.. men huvvet behöver man inte direkt använda vid trummning... o armarna kan väll bli lite öh.. konstiga... över fötterna har han ju nå band så han har fötterna på pedalerna hela tiden...

och solo? ja ok.. det är ett SOLO.. men inget direkt.. öh.. som man tänker "wow fan va bra han är" de solot e bara lite random slag här o där o snabb dubbeltramp... så... det är INTE ett GRYMMT solo då.. 50% av "coolheten" på solot är för att han snurrar runt...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...