Jump to content

Nutidsorigentering


syyyg
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 46
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

Det heter nutidsorigentering om det är nutiden och det där kanske handlade om nutiden?

Tror han syftade på stavningen 'orgentering', det skall vara 'orientering'.

..Förresten så skrev du fel du med, fy!

Jag går i skolan, men jag har inte gjort någon DN - Nutidsorientering, det gjorde man i sjuan :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror han syftade på stavningen 'orgentering', det skall vara 'orientering'.

..Förresten så skrev du fel du med, fy!

Jag går i skolan, men jag har inte gjort någon DN - Nutidsorientering, det gjorde man i sjuan  :P

Alla högstadie elever i hela sverige ska göra det, vi hade skiten idag, orka gå in seriöst på frågorna, man vinner en nobelmiddag eller nått ;) , jag skulle ändå inte fatta vad dom snackade om, dom är för avancerade för mig ;)

Redigerad av x_simpa_x
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla högstadie elever i hela sverige ska göra det, vi hade skiten idag, orka gå in seriöst på frågorna, man vinner en nobelmiddag eller nått :P , jag skulle ändå inte fatta vad dom snackade om, dom är för avancerade för mig ;)

Nej, tyvärr. Alla elever i högstadiet ska inte göra något påhitt DN skrapat ihop som ett litet PR-Jippo.

De som vill får, man behöver inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla högstadie elever i hela sverige ska göra det, vi hade skiten idag, orka gå in seriöst på frågorna, man vinner en nobelmiddag eller nått :P , jag skulle ändå inte fatta vad dom snackade om, dom är för avancerade för mig ;)

Nej gissa vilket fantastiskt pris man kan vinna.........En resa till stockholm och ja det är sant

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, tyvärr. Alla elever i högstadiet ska inte göra något påhitt DN skrapat ihop som ett litet PR-Jippo.

De som vill får, man behöver inte.

Hmm, våran lärare sa att det var obligatoriskt :P.

Att alla (jag tror hon sa "alla" minst fem gånger) högstadie elever ska göra det.

Nej gissa vilket fantastiskt pris man kan vinna.........En resa till stockholm och ja det är sant

Just det, så var det, en resa till stockholm, men hon babblade om någon som hade vunnit en nobelmiddag också ;) .

Redigerad av x_simpa_x
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, våran lärare sa att det var obligatoriskt :P.

Att alla (jag tror hon sa "alla" minst fem gånger) högstadie elever ska göra det.

Då syftar hon antagligen på alla högstadieelever i din skola.

En dagstidning som DN kan knappast tvinga staten att föra in deras lilla nutidsorientering som en obligatorisk lektion i skolan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då syftar hon antagligen på alla högstadieelever i din skola.

En dagstidning som DN kan knappast tvinga staten att föra in deras lilla nutidsorientering som en obligatorisk lektion i skolan.

Nej inte bara på min skola, hon menade i sverige, hon sade att alla elever i sverige gjorde nutids-det där. Och att alla gjorde det vid samma klockslag osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...