Jump to content

Teenage Mutant Ninja Turtles 2k3


Crusader
 Share

Recommended Posts

Den här serien från 2003 (Vilket är varför serien kallas TMNT 2k3) är baserad på original Teenage Mutant Ninja Turtles serietidningarna och har väldigt lite gemensamt med den gammla serien från 1987 (Faktiskt mer med filmerna) som var mer av en action-komedi medans den nya är mer åt action-drama hållet.

Måste säga, det är en av de bästa serier jag har sett (Och då menar jag inte bara animerade serier). Denna serie är så fantastisk att det knappt finns ord för det.

Bra röst skådespelare, underbar musik, coola strids scener, fantastisk story som pågår i hela säsonger och väldigt detaljerat animerad.

Ni som inte vet (Om nån någonsin skulle kunna ha missat), Teenage Mutant Ninja Turtles är 4 muterade sköldpaddor som har blivit tränade som ninjor av deras mästare Splinter som är en muterad råtta.

Handling: De muterade sköldpadd-brödrarna Leo, Donny, Mikey och Raph bor i kloakerna tillsammans med sin ninja mästare Splinter när plötsligt deras hem blir förstört av små robotar och de tvingas fly för att hitta ett nytt hem.

Detta tvingar dem att för första gången bege sig ovanför kloakerna.

De upptäcker snart att ett kriminellt gäng ninjas kallade The Foot härskar över den undrevärlden i New York och deras nyfikenhet tvingar dem snart i konflickt med The Foots gryma ledare, The Shredder.

Men det är bara början som leder dem till möten med en massa onda typer och får dem att hamna mitt i ett intergalaktiskt krig

Den här serien är definitivt mer än nån barn serie. Mer som en animerad action serie som tvingats ta ner lite på våldet för att yngre ska kunna se den men den är definitivt inte barnslig.

Om nån känner sig sugen på att ge den en chans rekomenderar jag starkt att ladda ner nåt avsnitt och pröva (Eller en hel säsong. Alla de 3 första säsongerna finns att ladda ner på torrent sidor och säsong 4 har precis börjat visas i USA).

Officiel hemsida!

Bilder (Fast texten blir lite svår läst.) <_<

Har nån annan sett nåt av serien? (Är själv på säsong 3 just nu. Älskar "Shredder strikes back", "Return to New York", "Turtles in Space", "Space Invasion"...)

Jag har sett den på Engelska (Vilket är bäst enligt mig).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ehm... Turtles är inte från 2003, om man säger så.

Den nya serien, som den här tråden handlar om, är det. :) Sorry. Kunde inte låta bli. :)

Serien jag bratar om är inte den från 1987-1996 utan jag menar den nya serien från 2003-nu som är baserad på original serierna. Den är, till skillnad från den gammla serien, inte så barnslig utan mer som en ungdoms action serie.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den nya serien, som den här tråden handlar om, är det. :o Sorry. Kunde inte låta bli. :wub:

Serien jag bratar om är inte den från 1987-1996 utan jag menar den nya serien från 2003-nu som är baserad på original serierna. Den är, till skillnad från den gammla serien, inte så barnslig utan mer som en ungdoms action serie.

Hohoho.. Jaså du

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...