Jump to content

Sagan om ringen.


Adriian
 Share

Recommended Posts

Ok... Då skriver jag väl nåt då :).... kan väl börja med att jag inte sett alla tre filmerna än :"> .....

Så Funnylin: Hör av dig så jag kan låna den :P... *host*hör av dig ändå*host* :rolleyes:

Men jag tycker att den första är den bästa av de två jag sett.. Den andra känns mest som en "transportfilm" mellan 1:an och 3:an... Vet triologier är uppbyggda så men ändå :lol:--- Fast jag gillar båda.....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Argh! :wub:

Får man bara diskutera första delen i triologin eller? :wub:

Är så trött på folk som säger "Sagan om Ringen" när de menar alla tre delar.

Hela triologin heter Härskarringen. Första delen heter Sagan om Ringen, andra delen heter Sagan om de Två Tornen, och sista delen heter Sagan om Konungens Återkomst. Nu är rasket också nyöversatt, en direktöversättning och inte den skumma översättning vi tidigare fått ha. Så nu heter triologin Ringarnas Herre, Första delen heter Ringens Brödraskap och de andra två delarna samma sak som tidigare fast utan "Sagan om". Men när man talar om filmerna går det bra att använda den gamla översättningen, eftersom nyöversättningen inte fanns då. Men namnet "Sagan om Ringen" används BARA när man talar om första delen! (w00t)

OBS, så folk inte börjar gnälla: Jag är inte allt för seriös med detta, bara väldigt trött, rätt ska fanimej vara rätt! :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Överskattade skitfilmer. Har visserligen inte sett den sista delen, men dom två första är bara något bättre än Staw Wars I-III. Vilket inte säger så jävla mycket eftersom dom suger STENHÅRT.

"The lord of the rings trilogy on the IMDB's top 250 films of all time? Some people should get their butts seriously kicked." - Oscar Wilde

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har alla 3.. extended.. fan va dom äger.. brukar kolla på en av dom varje kväll när ja ska sova... så först 1, sen 2, sen 3, sen börjar ja om så hela tiden :blink: fast ja lyssnar på öh... där dom sitter o snackar samtidigt som filmen... skådespelarnas e härligast o lyssna på.. i rotk.. "i love minas tirith" "yes uve said that" :wacko: billy o dom e så jävla härliga

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...