Jump to content

Kritik på hemsida!


megawatti
 Share

Recommended Posts

Tjenare, http://absolut.snusk.nu eller http://absolut.ostabil.nu är min sida.

Har runt 38 besökare om dagen, 771 unika besökare sedan 8 september i år.

Tänkte om ni ville kritisera min desing, kanske hjälpa mig med den?

Saker som behövs göra:

Php script:

*voting script till bilderna.

*Inloggings script till en speciell map.

*Något snyggt för att slippa ha en popup.

Desingmässigt:

*fixa menyn till vänster

*fixa det sista med min css.

*årdna ordningen bland filmerna (php)

Om det är någon som kan hjälpa mig så adda mig på msn Terminatormegawatti@hotmail.com

Eller skriv här i tråden!, KRITISERA OCH HJÄLP MIG! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När det gäller den grafiska och all 'ögongodis'-design är den katastrofal.

Grått och vitt, okej. Kan funka med rätt innehåll.

Sätter du den nyansen av blå kommer alla dina besökare få snuskigt ont i ögonen då den skär sig något enorm, BYT.

Sen så tycker jag att en ny header, i färg och form skall göras, tänk flexibelt - allt går att lösa.

Till vänster är det bilder, det ser inte bra ut, testa göra en sida som sitter ihop som en community sida.

Att bygga upp en trespaltig sida i DIVs är inte krångligt, blir bara bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När det gäller den grafiska och all 'ögongodis'-design är den katastrofal.

Grått och vitt, okej. Kan funka med rätt innehåll.

Sätter du den nyansen av blå kommer alla dina besökare få snuskigt ont i ögonen då den skär sig något enorm, BYT.

Sen så tycker jag att en ny header, i färg och form skall göras, tänk flexibelt - allt går att lösa.

Till vänster är det bilder, det ser inte bra ut, testa göra en sida som sitter ihop som en community sida.

Att bygga upp en trespaltig sida i DIVs är inte krångligt, blir bara bra.

Tack för all kritik, men själva "index.php" ska ju passa ihop med rästen av sidorna..

Har redan scriptat för att få en annan bild på plats vid "mose over", orkar inte fixa detta bara pga storleken på länkarna blir fel i olika uplösningar osv..

ska försöka lösa deta med "=XX%" får se.

Och om du vill hjälpa mig att göra startsidan så den ser snyggare ut + att den passar ihop men rästen av sidan så får du gärna hjälpa mig!.

Du kan få min kod och allt, adda bara mig på msn, terminatormegawatti@hotmail.com

Edit: bättre så här?

Redigerad av megawatti
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fixa så att sidan ser ut som den ska i alla upplösningar. Det här (hemsidan i 800x600) ser kanske inte så trevligt ut:

Den ser bra ut i alla uplösningar enda ner till 1024 x 765.... Och hur många är det som sitter på 800x600? trode att absolut minimum var 1024..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den ser bra ut i alla uplösningar enda ner till 1024 x 765.... Och hur många är det som sitter på 800x600? trode att absolut minimum var 1024..

Jag bland annat och 800x600 är faktiskt inte alls så sällsynt. Felet är dessutom enkelt att rätta till så varför slarva? Du (ni) som skapat hemsidan gör ju bort er varje gång någon med en lägre upplösning på sin skärm besöker sajten.

Tycker också, precis som Curly sa, att ni bör håller er till ett språk. Det ser dumt ut att det står "no comments" och att även datumen är på engelska fast all brödtext är på svenska.

Har ni förresten felstavat Artikel till Articel med flit under sektionen Artiklar? :rolleyes:

Designen på sidan är helt ok, särskilt loggon och menyn var ganska snyggt gjorda.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför ha "bloggen" i en popupruta? Kunde du(/ni) inte kombinera ihop blogg-skriptet med resten av sidan?

"Lite sådär" design, menyn såg inget vidare ut och den vänstra delen verkar vara buggad, den överlappar mittdelen på min laptop (1024x768 px). Ser inte heller någon anledning till att använda en frame på huvudsidan, som dessutom skrollar i sidleds? Blåa länkar under slate-aktig bakgrund gör det hela svårläsligt, dessutom passar färgvalet inte in på resten av designen.

Förstår inte riktigt syftet med sidan, är det någon hemsida som innehller intervjuer, artik(/c)lar och en massa bilder samt en blog? Designen passar isf inte ihop med innehåller i min åsikt.

Kritik vad gäller koden håller jag nog för mig själv :wub:

Ta inte illa upp, detta är bara menat som konstruktiv kritik, annars har du gjort ett helt ok jobb (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När vi ändå är inne på siddesign, så kan jag visa upp min sida här. OBS! Den är under konstruktion, jag ska inte ha den upplagd på geocities sen. Jag vet inte om forumlänken funkar, för tillfället har jag gett forumet adressen www.gamefreaksforum.tk - den designen är jag nöjd med också. :wacko:

Välkommen till 2005

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När vi ändå är inne på siddesign, så kan jag visa upp min sida här. OBS! Den är under konstruktion, jag ska inte ha den upplagd på geocities sen. Jag vet inte om forumlänken funkar, för tillfället har jag gett forumet adressen www.gamefreaksforum.tk - den designen är jag nöjd med också. :)

1993 Wohooooooooooooooooooooooo!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...