Jump to content

Biltråden


Add3
 Share

Recommended Posts

Azore: spring och köp lite färg och lacka din bil som en classic

Classic-lackning står faktiskt på göra-listan, men detta gjorde mig ju inte mindre sugen! Tack för bilden, nu vet jag ju hur det kommer att se ut.

Edit: Vita blinkers kommer även absolut komma dit!

Redigerad av Azore
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, exakt en sån jag menar! KalleR: en tjej bil? Det är ju minst lika manlig som en skogsbärs cider. :wub:

Fy *** kostar dem 120.000:- spänn. Kan man inte hitta en begangnad för runt 50 papp tror ni? Antar inte..

Vilken bil hade ni rekomenderat då? Kan inget om bilar som sagt.

Skulle vilja ha en sportig medans hon vill ha en familje bil så det får väl bli nått mellaning...

Det var därför peguon verkade så bra men lätt aldrig att jag pröjsar så mycket...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mkt motorintresserad...Men under 16 så jag har inte fått prova köra ännu...

Men min syster får börja övningsköra i år så jag ska flytta undan alla postlådor på gården, Hon blir nog glad när jag tänkerr på henne..

Ontopic:

Vi har en Volvo V70...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken bil hade ni rekomenderat då? Kan inget om bilar som sagt.

Skulle vilja ha en sportig medans hon vill ha en familje bil så det får väl bli nått mellaning...

Det var därför peguon verkade så bra men lätt aldrig att jag pröjsar så mycket...

Om du vill ha en hyffsat pigg "familjebil" i lagom prisklass skulle jag titta på bmws från mitten av 90-talet. denna t.ex: http://www.blocket.se/view/6146512.htm?cal...&l=0&c=1&city=0

Fast om man köper en bil med några år på nacken måste man tänka på att billar går problemfria i ca 10 år, sen börjar dom krångla. och en bmw är inte den billigaste bilen att hitta reservdelar till.

Tycker även att du ska ta en titt på galant från sent 90-tal, dom ser sportiga ut om inte annat.

http://www.blocket.se/view/5859465.htm?cal...&l=0&c=1&city=0

Redigerad av KalleR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har precis köpt ny bil faktiskt! Underbart lycklig! Sålde v40:n och införskaffade en v70 03:a. En 2,5 T. Blå :wub: Underbart nöjd redan! Priset låg runt ca 200 000.

Fick ca 135 000 för v40:n. Så nu får jag leva lite billigare än innan! :)

Valet av att skaffa ny bil var väl att jag kände att det var "färdigt lekt" med den gamla. + att jag ville ha en liten större bil, men kombi var en självklarhet.

Har ju inte lika stor motor i denna, men den har ändå runt en 200 friska pollar under huven!

Ska ta en bild så fort jag får hem kameran. Mina svärföräldrar är i Grekland nu så dom hade lånat vår kamera.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har precis köpt ny bil faktiskt! Underbart lycklig! Sålde v40:n och införskaffade en v70 03:a. En 2,5 T. Blå :wub: Underbart nöjd redan! Priset låg runt ca 200 000.

Fick ca 135 000 för v40:n. Så nu får jag leva lite billigare än innan!  :)

Valet av att skaffa ny bil var väl att jag kände att det var "färdigt lekt" med den gamla. + att jag ville ha en liten större bil, men kombi var en självklarhet.

Har ju inte lika stor motor i denna, men den har ändå runt en 200 friska pollar under huven!

Ska ta en bild så fort jag får hem kameran. Mina svärföräldrar är i Grekland nu så dom hade lånat vår kamera.

Trevligt att du fortfarande håller dig till Volvo!

Finns det några fördelar med V70in jämfört med V40in? Något V70in har som inte V40in har?

Vad har V70in för bensinförbrukning?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har precis köpt ny bil faktiskt! Underbart lycklig! Sålde v40:n och införskaffade en v70 03:a. En 2,5 T. Blå :wub: Underbart nöjd redan! Priset låg runt ca 200 000.

Fick ca 135 000 för v40:n. Så nu får jag leva lite billigare än innan! :wub:

Valet av att skaffa ny bil var väl att jag kände att det var "färdigt lekt" med den gamla. + att jag ville ha en liten större bil, men kombi var en självklarhet.

Har ju inte lika stor motor i denna, men den har ändå runt en 200 friska pollar under huven!

Ska ta en bild så fort jag får hem kameran. Mina svärföräldrar är i Grekland nu så dom hade lånat vår kamera.

Mmmm låter bra :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag planerar att köpa en Trans Am. Fick bara lust att lägga upp en bild, kanske var fel.

Jag tycker bara det är så jobbigt att direkt när en biltråd kommer upp så ska alla kids slänga upp bilder på det häftigaste bilarna de kan hitta, utan nån speciellt tanke bakom det. kanske överreagerade lite i ditt fall...

Redigerad av KalleR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Trevligt att du fortfarande håller dig till Volvo!

Finns det några fördelar med V70in jämfört med V40in? Något V70in har som inte V40in har?

Vad har V70in för bensinförbrukning?

Hej du.

Ja en del stora fördelar är där klart! Större utrymme. Jag trivs mer i en större bil!

Sen är där ju klart annat också. Krocksäkrare som jag prioriterar högt! Bättre väghållning! Allmänt roligare att köra! En familjebil, vet ju aldrig när påökningen kommer. :lol::wub:

Hmm, något V70in har som inte v40in hade?. Jaa du, som sagt bättre väghållning och mer komfort! Och som sagt, större utrymme!

Den känns faktiskt piggare på något sätt! Även om det inte är lika stor motor!

Bränsle förbrukningen beror ju på helt hur du kör.

Stadstrafik eller "bonde trafik" :lol:. Nej men i stadstrafik är det ju mycket gasa, bromsa. Och då blir ju förbrukningen högre! Vilket det inte blir på landsväg. Försöker använda farthållaren så gott jag kan, så att bilen håller en jämn hastighet hela tiden. Men om vi då säger stadstrafik så ligger det väl på en 0.90 - 1.0L. Landskörning ligger runt en 0.80 - 0.85. CA.

Så visst, inte helt låga siffror med tanke på bensinpriset!

GIVETVIS är det Volvo som gäller :)

Vad tror du om mig? :wub:;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...