Jump to content

GTA: San Andreas - Real Life


 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 190
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

'Sub Urban' = Kan vara 'Urban St.' (vet ej om det finns i utlandet, bara ett förslag).

'Hell' (finns i det första sovrummet savehuset i Windy, windy street i San Fierro) = Garanterat 'Elle'.

Urban st. verkar bara finnas i Sverige.

Aja, 9 nya bilder (om det ens är någon som bryr sig).

And please, alla som sett/läst detta meddelande kan väl skriva vad ni tycker om tråden?

Redigerad av -NightHawk-
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eemh...vad har SA's story att göra med Menace II Society å göra? ;)

och jag ser ingen som helst likhet mellan CJ å Dr Dre

och dessutom ska inte inte så är inte ska vara GSF eller Ballas representera varken bloods eller crips, dom är ju helt klart baserade på dom men dom tar ju inte ställning (typ att crips är goda och bloods onda)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eemh...vad har SA's story att göra med Menace II Society å göra? ;)

och jag ser ingen som helst likhet mellan CJ å Dr Dre

och dessutom ska inte inte så är inte ska vara GSF eller Ballas representera varken bloods eller crips, dom är ju helt klart baserade på dom men dom tar ju inte ställning (typ att crips är goda och bloods onda)

1. Enligt G4L är SA's story lik Menace II Society's story.

2. Visst, jag ser inga likheter mellan CJ och Dr. Dre men andra tycker det.

3. Men det är ju det som är grejen, allt är i den här tråden är baserat på olika saker. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eemh...vad har SA's story att göra med Menace II Society å göra? ;)

och jag ser ingen som helst likhet mellan CJ å Dr Dre

och dessutom ska inte inte så är inte ska vara GSF eller Ballas representera varken bloods eller crips, dom är ju helt klart baserade på dom men dom tar ju inte ställning (typ att crips är goda och bloods onda)

Båda är väl lika goa egentligen? Båda är fan 2 hyperkrimminella gäng som försöker döda varann hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Enligt G4L är SA's story lik Menace II Society's story.

2. Visst, jag ser inga likheter mellan CJ och Dr. Dre men andra tycker det.

3. Men det är ju det som är grejen, allt är i den här tråden är baserat på olika saker. ;)

1. Då snackar G4L skit...ok, visserligen är det samma TEMA, typ gangstas on da westcoast, men då kan man lika gärna skriva att boyz n the hood är "temat"

2. Hur fan kan man tycka det? :P

3. ...

men sen fattar jag inte varför folk fått för sig att ballas ska vara bloods ;)

dom har lila som färg och blandar man blått (crips) och röd (bloods) så får man lila, dvs dom är ett mellanting, man ska inte veta vilka dom "representerar"

och sen är GSF antagligen gröna för det är en "oanvänd färg" inom gängvärlden (så vitt jag vet iaf)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

men sen fattar jag inte varför folk fått för sig att ballas ska vara bloods ;)

dom har lila som färg och blandar man blått (crips) och röd (bloods) så får man lila, dvs dom är ett mellanting, man ska inte veta vilka dom "representerar"

och sen är GSF antagligen gröna för det är en "oanvänd färg" inom gängvärlden (så vitt jag vet iaf)

Ordet Ballas liknar Bloods. Och färgen lila är "granne" med röd. Färgen grön är "granne" med blå.

BTW: Läs hans inlägg.

Det finns massa saker som liknar Menace II Society i SA: Filmen utspelar sig i

Los Angeles på tidigt 90-tal. En karaktär i filmen liknar en Grove Street-medlem, i en scen säger ett kassabiträde i feel sorry for your mom (som de säger till Ryder i andra uppdraget), de blåa husen som Bdup bor i finns i filmen. Samuel L. Jackson (Tenpenny) är med lite i filmen, likaså MC Eight (Ryder - de liknar varann också) Clifton Powell (Big Smoke) och Yo Yo (Kendl). Signaturlåten liknar den i GTA.

CJ's mamma är lik huvudpersonens mormor eller vad det nu är.

Redigerad av -NightHawk-
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ordet Ballas liknar Bloods. Och färgen lila är "granne" med röd. Färgen grön är "granne" med blå.

BTW: Läs hans inlägg.

Om du tänker efter så är iofs blå granne lila också

blandar man blått å rött får man lila...sen är iofs ballas likare bloods men hur likt är GSF eller "families" crips?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grönt används visst i gängvärlden t.ex av Lime Street Pirus ett "set" av Bloods.

Ballas och OGF är väl inspirerade av Bloods och Crips eftersom det är dom stora gängen i LA. Men OGF kan faktsikt vara Bloods eftersom dom har problem med krig inom "familjerna" det har ju dom "riktiga" Bloods också har ja hört.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Las Vegas likker iofs i Nevada, men eftersom de två andra ligger i Kalifornien kan de ha gjort en blandning av CA och NV

Men jag vet! Jag orkar bara inte editera en gammal post. Två personer har redan sagt.

Tack för att ni håller min tråd vid liv! :lol:

@ xenon: Spelets M4 är lång, det är inte M4 i verkligheten. M16 är lång.

Edit:

m16-xm_676867_2.jpg

Redigerad av -NightHawk-
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men jag vet! Jag orkar bara inte editera en gammal post. Två personer har redan sagt.

Tack för att ni håller min tråd vid liv! :lol:

@ xenon: Spelets M4 är lång, det är inte M4 Carbine. M16 är lång.

Edit:

*BILD*

Vet, men M16 är bara halvautomatisk...kanske nån anna modell vi inte har tagit upp? :P

Redigerad av xenon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...