Jump to content

jag behöver en logo...


eightball
 Share

Recommended Posts

Jag behöver både en logo och ett namn till min nya hemsida!

Skulle någon kunna hjälpa mig?

Sidan ska handla om.... SPEL!

PC-Spel.

Den ska innehålla förhandstittar och recensioner.

Jag sattsar på att hemsidan ska bli känd så då behöver jag ett bra namn.

Här är designen för sidan. Jag gillar inte svarta och mörka designer så jag tog en ljus!

Menyn är bara ett exempel.

Där det står LOGO ska jag ha loggan som ni förstår! :angry:

Den får inte vara för stor eller inte heller för liten.

Som ni kanske sätt så är designen i en mapp som heter SpelPlaneten2 för jag tänkte att sidan skulle heta SpelPlaneten först.

Jag ville inte ha ett så simpelt namn utan mer som FragZone eller något...

Ni får gärna vara med mig på sidan och skriva recensioner och så om ni vill! :teehee:

Tacksam för tips...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 60
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

om man tänker så här: vi (mitt team som utvecklar star wars episod 2 pc-spelet) heter Orbital Productions. låt oss säga att vi är 10 stycken som kommer på ca 30 namn var...det blir 300 namn. vi fick bestämma och rösta och komma överens som faaaaen. vi hade allt från EyeBall Corp till Insomnia Productions...nåväl nog med skitsnack...det jag försöker säga är att det är svårt att hitta på ett bra namn. tänk på vad din sida inriktar sig på: spel. då kan man enkelt få fram game, gamez, cyber, internet, rpg, action, adventure osv. Försök att hitta på nån bra kombination av ett ord som relaterar till spel, och sen ett ord som relaterar till internet, tidningar. exempelvis Gamerz Mag. om du behöver inspiration eller tips, besök .Seventh Sanctum, dom har asmånga namn generatorer

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gamenet

playnet

playset (plejset) :wub:

Ticygames

Jag vet ju inte vad för spel du kommer rikta in dig på så.. annars så har jag på en del spelgener namn o skit... :wub:

Jag hade tänkt inrikta mig på mest FPS och andra sorters action spel.

Men Playset var bra :wub:

Nu såg jag att Playset fanns fasst på engelska!

Och dom hade typ http://www.playsetmagazine.co.vu eller nåt så... Who hell cares?

om man tänker så här: vi (mitt team som utvecklar star wars episod 2 pc-spelet) heter Orbital Productions. låt oss säga att vi är 10 stycken som kommer på ca 30 namn var...det blir 300 namn. vi fick bestämma och rösta och komma överens som faaaaen. vi hade allt från EyeBall Corp till Insomnia Productions...nåväl nog med skitsnack...det jag försöker säga är att det är svårt att hitta på ett bra namn. tänk på vad din sida inriktar sig på: spel. då kan man enkelt få fram game, gamez, cyber, internet, rpg, action, adventure osv. Försök att hitta på nån bra kombination av ett ord som relaterar till spel, och sen ett ord som relaterar till internet, tidningar. exempelvis Gamerz Mag. om du behöver inspiration eller tips, besök .Seventh Sanctum, dom har asmånga namn generatorer

Jag hittade inget med spel men med vapen... :'(

Aja, Playset var skojit.

Kom med mera förslag ni andra också så är jag tacksam!

Och vill ni vara med på sidan så får ni gärna det!

Redigerad av eightball
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan vara med... Jag kom trotts allt på namnet... :(

Men lixom vad går det ut på???....förhandstittar och recesioner säger du....ska du sno dom från någon anna sida?...eller ska du införskaffa alla spel själv.....låt oss se vart det leder...skriv upp mig!.....jag är en bra skribent....(Enligt mig själv!!!)

Redigerad av Funnylin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok. Ungefär så här: Dom spelen vi har testar vi... Men varför inte demo versioner också?

Det blir ju bra och gratis! :(

Edit:

Nu har jag gjort en mobil logga man kan "ladda hem".

SKICKA EED 20783 TILL 72320

LOGO kostar 10,- kr

Loggan:

Redigerad av eightball
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok. Ungefär så här: Dom spelen vi har testar vi... Men varför inte demo versioner också?

Det blir ju bra och gratis! :(

Edit:

Nu har jag gjort en mobil logga man kan "ladda hem".

SKICKA EED 20783 TILL 72320

LOGO kostar 10,- kr

Loggan:

Coolt...sidan kan faktiskt bli en rigtigt kul grej.....om det blir stort kanske det går att fixa egna intervjuer med utvecklarna.... :alien:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...