Jump to content

Tips på bra plugin till Winamp


Maxz
 Share

Recommended Posts

Jag har användt mig av de plugins som skribb tipsade om i sin topic.

Men nu har trialperidoen gått ut och nu är ljudet kasst, känns som man sitter och lyssnar på en gammal radio...

Så nu skulle jag vilja ha lite tips på bra plugins till Wniamp.

Gratis program skulle sitta fint, men trialprogs funkar det med.

Eller tips på hur man kan ställa in Equalizern så att man får bättre ljud.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmmm...

För det första ska man köpa (ev. bygga) riktiga högtalare och inte nån skräp-dator-högtalare, sen låter det hur bra som helst utan EQ!

Dock är det inte gratis, men du kan ju alltid koppla ditt CD/Stereo system till datorn med en ljud-kabel. (w00t)

Redigerad av Foo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmmm...

För det första ska man köpa (ev. bygga) riktiga högtalare och inte nån skräp-dator-högtalare, sen låter det hur bra som helst utan EQ!

Dock är det inte gratis, men du kan ju alltid koppla ditt CD/Stereo system till datorn med en ljud-kabel. (w00t)

Jag använde mina stereohögtalare förr, men nu är det nå knas med antingen högtalarna eller förstärkaren för det är glapp i en högtalare.

Jag får väl ta och skaffa en ny förstärkare då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag använde mina stereohögtalare förr, men nu är det nå knas med antingen högtalarna eller förstärkaren för det är glapp i en högtalare.

Jag får väl ta och skaffa en ny förstärkare då.

Hmmm... ja, jag använder min farsas gamla förstärkare från 1970 + Hemmabyggda högtalare. Det låter mycket fint, förutom när förstärkaren skickar knastriga höga ljudsignaler genom högtalarna så att det låter som förast världskriget... (w00t)

Men 35 år är mycket, så det blir nog en ny till mig med! :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Berätta gärna vad du brukar lyssna på för musik, har för ljudkort/högtalare/hörlurar. :wacko:

Just nu är det Bitpop som gäller. SMK och liknande. Men lyssnar också på techno/trance/dance. Rock i olika slag och irlänsk pubmusik. :rolleyes: Men som sagt. Mest Bitpop.

Har integrerat ljudkort i mitt moderkort. Nått EPoX kort iaf.

Har ett 3.1ljudsystem men någolunda bra baslåda till. Sen har jag moddat det så det numera är ett 5.1 med 2 ställbara högtalare och en stereo högtalare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tada.

Nu beror det ju förstås på vad man har för högtalare och vad man lyssnar på för musik.

Dom här inställningarna är iaf superb för det endamål jag har det för.

Tack, blev bättre kvalité :( .

Själv lyssnar jag mest på punk och rock men även SMK.

Fast nu har jag bara prövat att lyssna med hörlurar, får ta och testa högtalarna imorrn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...