Jump to content

"En död i Rally olycka"


eliizar
 Share

Recommended Posts

Jag säger inte att jag inte tycker synd om dom. MEN! Rally är ju så nära publiken hela tiden. Kanske itne så mycket i Sverige men om man kollar t.ex. italien och såna länder så är där ju talibaner på vägen som tar kort osv.osv.

Synd är det ju, men risken tar man ju genom att gå dit ( visserligen finns det ju risker med allt, köra bil, bada i badkaret, stoppa fingret i ciderflaska osv.osv) ...

Redigerad av Bosse
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Utöver mitt vanliga jobb på ambulansen, så jobbar jag även i ett rescue team, som åker runt på olika biltävlingar m.m i Skåne.

Mestadels håller vi till på Ring Knutstorp, vi brukar även vara nere på Dragracingen i Malmö.

Just igår var vi inhyrda på detta Rally som gick på Österlen.

Jag själv jobbade ej där igår.

Kan säga till er som klagar på säkerheten. Sverige är ett av dom få länder i världen som har Mycket hög säkerhet kring dessa tävlingar.

Nu var det bara ren otur att bilen åkte av och träffa ett träd, som i sin tur vällte över åskadarna. Men jag kan hålla med, avståndet till banan på just Rallyn skulle vara mycket större än vad det är.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men jag kan hålla med, avståndet till banan på just Rallyn skulle vara mycket större än vad det är.

Fast det tycker nog inte jag. Då försvinner mycket av känslan till sporten. Åskådare skulle försvinna om någonting sådant händer, och visst var det tråkigt att en åskådare avled men det är faktsit en del av Sporten. Sen är det isf åskådarna själva som ska bestämma hur nära dom ska stå. Fast kanske inte på vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

och visst var det tråkigt att en åskådare avled men det är faktsit en del av Sporten.

Ehh, är det en del av sporten att en åskådare ska behöva avlida?. :wub: Snälla tänk om.

Ja visst, kan förstå att den "där känslan" försvinner, men det finns andra lösningar. Att publiken kommer längre upp te.x i form av läktare eller dylikt.

Allt handlar också om sunt förnuft.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan säga till er som klagar på säkerheten. Sverige är ett av dom få länder i världen som har Mycket hög säkerhet kring dessa tävlingar.

Nu var det bara ren otur att bilen åkte av och träffa ett träd, som i sin tur vällte över åskadarna. Men jag kan hålla med, avståndet till banan på just Rallyn skulle vara mycket större än vad det är.

Ja måhända att säkerheten är bra, men om folk dör så är det ett bevis på att den kan bli BÄTTRE

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ehh, är det en del av sporten att en åskådare ska behöva avlida?. :wub: Snälla tänk om.

Kanke inte en del av Sporten men tänk. Rally på smala grusvägar där bilar kommer 200 knyck. Då är det ju inte så konstigt att sånna olyckor händer, jag tänkte kanske fel när jag menade att det är en del av Sporten. Men jag menade inte på det sättet, utan att manb får ta risken som åskådare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

[O][T],Aug 21 2005, 14:47] Jisses, hur fan resonerar du egentligen? :wub:

BOT

Håller med, ingen tvingade dit personen, men han kanske ville gå, och tror nog inte han änkte "om jag går det är det stor chans att jag blir påkört av en bil och dör" tror mer han tänkte "vad kul att få gå på rally!" han tänkte nog inte ens på risken

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...