Jump to content

Led Zeppelin


GTApimpfoolife
 Share

Recommended Posts

Okej alla Metal lyssnare på detta forum. Nu ska ni få en lektion hårdrock.

Nej men det är ju minst en miljon på detta forum som lyssnar på Metal. Asså Metallica SOAD och annan sorts hårt skit. Men detta är grunden, detta är musiken. Detta är himmelriket. Led Zeppelin.

Så alla ni som inte gillar Metal och annat. Titta gärna in i denna tråd som handlar om rockens rockband Led Zeppelin. Hur många på deta här forumet gillar Led Zeppelin??

Och vad annat, vilken låt är den coolaste?? vilken snubbe i bandet?? vilken skiva?? Ja rockers, det är upp till er.

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag såg den där filmen som gick förrut på ettan. massa live fimer å sånt.

tyckte inte riktigt att Led Zeppelin talade till mig på samma sätt som Slipknot, Metallica och Maiden gjorde första gången .

Metal fucker.

Nej men det tar tid att gilla Zeppelin. Men man ska tänka på att Zeppelin är sen några år tillbaka och då var allt inte så hårt son det är idag utan hårdare. Alla ska tänka på att den musik som spelas idag har inte den rätta känslan som den hade förr i tiden, tex Slipknot. Är det någon känsla över huvud taget när domspelar, dom slår ju mest på gitarren och försöker blämma öronen ur en stackars jävel.

Men musiken förr i tiden hade mycket känsla och man tog det förjävligt seriöst. Det var musik man pysslade med inte ha så coola maskar som möjligt.

Ett annat exempel på att musiken var hårdare förr i tiden är Audioslave konserten jag var på. Det var nästan läskigt hur lågt det var. Antingen får dom inte lira högre eller så gick det inte. Men förr i tiden fanns det inget som kunde hindra om hur hårt man fick lira utan då körde man bara... Var är jag??. Aaja jag försöker säga att alla ska förstå att musiken hade mer känsla plus att det var hårdare förr i tiden. Led Zeppelin är inga kärringar. Led Zeppelin är det första och bästa hårdrocksbandet som existerat på moder jord.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Led Zeppelin :lol::huh:;) . Jag kommer ihåg att jag inte gillade dom i början, tyckte att dom sög ganska hårt faktiskt >_< . Men efter ett par gångers lyssnande av Stairway To Heaven (Min favoritlåt med dom) så blev jag slagen av deras enorma "greatness".

Andra bra låtar med Led är t.ex:

Immigrant Song, Ramble On, Whole Lotta Love, Rock And Roll m.m

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Slipknot. Är det någon känsla över huvud taget när domspelar, dom slår ju mest på gitarren och försöker blämma öronen ur en stackars jävel.

Hatar alla jävla fördommar om slipknot. Det är känsla, om man gillar sådan musik.

Dom bankar inte på gurorna, dom spelar .

dom skriker inte. Dom sjunger med skrik röst :huh:

och dom spelar en musikstil som ska avnjutas med hög volym :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...