Jump to content

ROLLSPEL: Medeltidslajv


Ebeeto
 Share

Recommended Posts

Skrivet (redigerad)

Envar känner först ett visst obehag i att behöva dela den lille goda pojken med någon annan, men inser snabbt att det kanske är en bra idé att testa något nytt.

Jo, då. Det låter fint. Han är jättesnäll, den här lille killen. säger han.

Envar böjer sig fram till Muhammed och trycker upp sitt illaluktande anlete i pojkens ansikte.

Visst går det bra att leka med farbror Laban också, lilla gubben? säger han inbjudande.

Redigerad av Ebeeto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Namn: Mod E. Rator

Ålder: whatever

Personlighet: känslolös

Intressen: Låsa trådar som denna

Mod E. Rator gick sin nattliga inspektionsrunda i topicskogen för att granska alla nya trådar som växt fram under natten. Plötsligt snubblar han över en konstig lajv-tråd och beslutar att den omedelbart måste låsas och förpassas till papperskorgen. Han rotar i fickorna efter sin gamla rostiga topic-låsar-nyckel men finner att han måste ha tappat den. "Hoppas ingen hittar den före mig", tänker han förtvivlat och börjar leta desperat. "Då kan jag ju inte låsa några topics!!" (:!!!:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Envar går med Muhammed i sin famn men råkar ramla på något hårt. Muhammed far i backen och Envar undersöker vad han gått på.

En nyckel! utbrister han, tillräckligt högt för att Mod E. Rator ska höra det. Han sätter av i full galopp mot sin stuga i ett träd.

Redigerad av Ebeeto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Envåld börjar tröttna på att lukta på gammalt grus, han vill också vara med och leka. Men helt plötsligt hittar han massa oluktat grus som han måste lukta på, efter tio minuter tittar han upp och springer efter Envar

Redigerad av Zack
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lars kom undan självmordsförsöket med en bruten nacke och två blåmärken på ena skinkan..

Lars hittade en liten bajshög som verkade innehålla något... Lars grävde runt i bajshögen och hittade en Topic-Låsar-Nyckel

Bäst att jag tar nyckeln före bajsletaren 3b33to kommer hit mummlade Lars för sig själv...

Lars sprang iväg med nyckeln och gömde den i sitt hembygda hembränningsmaskin

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mod E. Rator tänker "Nej, nej, nej, vad ska jag nu ta mig till?" Han bestämmer sig för att försöka återfå den förlorade nyckeln och går med bestämda steg mot muhammes lya. Han riktar några hotfulla knackningar mot dörren och säger "Öppna din lilla dörr nu din järnslukare och spotta upp min nyckel annars ska du få känna på mina svärd och yxor och varningar..." Dörren öppnas...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Muhammed trycker skräckslaget i det dunkla hörnet. Han samlar sig, och springer sedan kvickt emellan benen på Mod E. Rator. Så snabbt som hans ben kan bära honom springer han för att söka skydd. Vem ska kunna rädda den patetiske arabpojken???

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Envåld som efter ett par år blivit färdig med sin domedagsmaskin som gör att allt man skjuter på blir till förflensat hästskit sprang emot intrigerna med sin pistol i handen

Freeeeeze muddafukka!!! Skrek han men kunde inte bestämma sig på vem han skulle rikta pistolen mot.

Redigerad av Zack
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...