Jump to content

Dra upp en gammal topic eller skapa en ny?


Hummler
 Share

Recommended Posts

Va e detta för jävla sätt? Jag såg en tråd nyss där alla klaga på en snubbe för att han drog upp en gammal tråd. Om han hade gjort en ny tråd så hade alla sagt åt honom att söka så jag fattar inte vafan det är med alla jävla mongon här ?

Det är väldigt paradoxalt, jag vet.

Själv har jag aldrig i hela mitt liv sökt efter äldre trådar, jag bara skapar nya efter eget tycke :D

Visst, men jag minns att det finns en liknande tråd en eller två sidor längre bak så håller jag mig till den ^_^

Hursomhelst sp tycker jag att det är bättre att man skapar en ny tråd istället för att dra upp en gammal

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man ska söka för att kolla om den information som man söker efter redan finns på forumet innan man gör en tråd om det (lite jobbigt om det kommer femtioelva topics per dag om hur man dyker i San Andreas till exempel ), däremot ska man inte dra upp gamla trådar.

Uhm ja ? Men bara för det behöver inte 20 pers skriva och klaga på det..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Uhm ja ? Men bara för det behöver inte 20 pers skriva och klaga på det..

Det har du helt rätt i, blir ofta ett väldigt ståhej när någon dragit upp en gammal tråd. Räcker att tex jag som moderator låser tråden och eventuellt ger medlemmen som dragit upp tråden en varning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Offtopic: visste du att nupp betyder snopp??

eller om man säger "jag nuppa min fru" så är det samma sak som "jag hade sex med min fru".

lite kul när du skriver så ;) .

Om nu nupp betyder snopp, hur fasiken kan då "jag nuppade min fru" bli till "jag hade sex med min fru?

jag brukar förresten säga "nope" istället för "nej"... mycket skönare..

Ontopic då..

Persoligen tycker jag att man ska söka om man frågar något som redan diskterats.

Till exempel ett uppdrag till sa.

Om man då anser att man bör dra upp tråden så ska man ha en anledning till det, till exempel en fråga.

Drar man upp den och skriver typ

"blubbeliblubb! : :( "

Så är det fullständigt onödigt att dra upp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men hur vet man då att en topic är gammal, å när får den "gammal" stäpelN^?

en månad gammal får bväll å dra upp men nån som är flera år bör man ge fan i, imo

Det beror på.

Det kan ju ha handlat om ett hett ämne innan, för ca 1år sen.

Om man då har ny "het" info att komma med så skulle jag inte personligen ge användaren en varning.

Men är det inlägg som typ "ohh, vad fet bil" ja då är en varning självklar sett från min sida.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ok att dra upp en tråd om den inte är alltför gammal och man har något vettigt att tillföra diskussionen.

Jag delar bara ut en varning för "uppdragen tråd" om postarens avsikter uppenbarligen varit att förstöra. Om någon postar nåt i stil med A.A:s exempel i en 2 år gammal tråd tycker jag att en tillrättavisning och att tråden blir låst är tillräckligt. Ett sådant inlägg tillför kanske inte tråden så mycket men kvalificerar knappast för en varning, det var ju bara en kommentar. Dessutom kan personen ha hittat tråden genom sökfunktionen och missat att den var gammal.

Vi får inte heller glömma att förbudet mot att dra upp gamla trådar är en oskriven regel och att vi därför inte kan kräva att alla känner till den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...