Jump to content

Punkband


xenon
 Share

Vilket av dom här banden gillar du mest?  

42 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 58
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vote: Ramones

Röstade ramones för det är det bästa punkbandet genom tiderna (enligt mig) men ändå, vart fan är clash någonstans då. blev förvånad att ingen röstat på bad religion

*emo går stolt och lyssnar på new america*

Millencolin o blink 182 e inte punk

Det är exakt det dem är, blink 182 är punk-pop och millencolin vet jag inte riktigt vart man ska placera dem (ändå har jag alla plattor, skulle tro skatepunk) -_-

Punkrock kallas t.ex. Blink 182,Goldfinger i Usa.

skulle inte tro det, blink 182 är punk-pop och t.ex badreligion är punk-rock. man hör tydlig skillnad mellan dem olika begreppen punk, punk-pop, punk-rock, sen finns newage skit som t.ex good charlotte, troligtvis det sämsta "punk" bandet genom tiderna. fan t.o.m en bunt tondöva apor skulle kunna lira bättre punk på piano.

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Clash första skivor (The Clash och Give Em Enough' Rope) är väll dom enda som är riktiga punkalbum...dom andra är mer, "genreavvikande" (fint ord, fint ord).

Inte särskilt inlyssnad på något av dessa band, men det står ju (såklart) mellan Ramones och Sex Pistols. Återkommer med voteringsbeslut (fint ord, fint ord) lite senare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote : Blink 182

Men det är för att jag inte har hört nått annat, och för att endel låtar är okej. Synd bara att dom, precis som alla andra skate-punk-rock- band är så mainstream.

Annars är Relient K ett jävligt bra skate/punk-rockband, inte mainstream heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...