Jump to content

Ps3, xbox 360, nintendo revolution


Finnemang
 Share

Vad är bäst ?  

227 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jo jag kom med precis.

Men ang. Revolution så köpte jag en tidning. Om xb360,ps3,rev. Så stod det att en nintendo chef sa att revulotion kommer bara vara 3 gånger bättre än gamecube i prestandarn :D

Plus så kommer det inget resident evil till revulotion heller.

http://www.gamereactor.se/nyheter/?id=4540...3ae329de9beffe9

Edit: Det står också i tidningen att det utvecklar just nu 160spel till xbox 360. Och det kommer vara ute ca: 25-40 spel när den släpps. Och ett "gäng" spel ute när ps3 släpps :D

Det där med tre ggr kraftfullare var ett rykte som hittades på under E3. Nintendo har själva sagt att det inte är sant.

Edit 2: Skäms sony

Lol, var det inte du som på förra sidan sa att du inte brydde dig om den bärbara kampen. Du skrev väl "Vad har Nitendo DS med ps3,360 & rev att göra? Jag bryr mig inte skit om PSP bärbara konsoller suger"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 648
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Lol, var det inte du som på förra sidan sa att du inte brydde dig om den bärbara kampen. Du skrev väl "Vad har Nitendo DS med ps3,360 & rev att göra? Jag bryr mig inte skit om PSP bärbara konsoller suger"

Jag bryr mig inte om bärbarakonsoller nä men hur Sony beter sig

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där med tre ggr kraftfullare var ett rykte som hittades på under E3. Nintendo har själva sagt att det inte är sant.

Det stämmer (att det är ett ryte altså) och nu säger Nintendo själva att Grafikkortet kan gämföras med det till BoXXen!

Det tänker dessutom inte avslöja alltför mycket om sin konsoll föränn PS3 och X-Box2 är helt klara, eftersom Revolution ska vara så revolutionerande bra att de andra konsolltillverkarna skulle ta efter Nintendos ideér.

Plus så kommer det inget resident evil till revulotion heller.

http://www.gamereactor.se/nyheter/?id=4540...3ae329de9beffe9

Edit: Det står också i tidningen att det utvecklar just nu 160spel till xbox 360. Och det kommer vara ute ca: 25-40 spel när den släpps. Och ett "gäng" spel ute när ps3 släpps blink.gif

Det står att de inte nämde Rev, men det betyder inte att det inte kommer dit :D

och jag har hört att det ska finnas 50 spel till Rev. vid Releasen vara 9 från Nintendo!

Dock har jag inte käla till detta, då det är en som jobbar med spelutveckling som sagt det!

Redigerad av Foo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det stämmer (att det är ett ryte altså) och nu säger Nintendo själva att Grafikkortet kan gämföras med det till BoXXen!

Det tänker dessutom inte avslöja alltför mycket om sin konsoll föränn PS3 och X-Box2 är helt klara, eftersom Revolution ska vara så revolutionerande bra att de andra konsolltillverkarna skulle ta efter Nintendos ideér.

Dom vore rätt så osmarta att ge ut info om hur kraftfull den är eftersom den inte ska vara lika kraftfull som dom andra två (nintendos egna ord, de ska satsa mer på funktioner). Då kommer alla säga att den är svag m.m. Om de därimot visar upp ett snyggt och bra spel så kan folk se att även den är bra.

Det ryktas att den ska ha 4st 2,4 eller 2,5 GHz kärnor, vilket skulle ge den möjlighet att göra mer saker än 360 samtidigt, fast inte lika krävande. Och sen skulle den kanske ha dubbla grafikkort, som skulle kunna mätas med RSX (PS3s grafikort) och Xenon (360s grafikkort). Alla tre grafikkort ska vara über-bra. RSX ska arbeta med Cell på något sätt som gör den jättebra. Xenon ska visst vara uppbyggt på något nytt sätt och Rev ska som sagt ha dubbla kort. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom vore rätt så osmarta att ge ut info om hur kraftfull den är eftersom den inte ska vara lika kraftfull som dom andra två (nintendos egna ord, de ska satsa mer på funktioner). Då kommer alla säga att den är svag m.m. Om de därimot visar upp ett snyggt och bra spel så kan folk se att även den är bra.

Det ryktas att den ska ha 4st 2,4 eller 2,5 GHz kärnor, vilket skulle ge den möjlighet att göra mer saker än 360 samtidigt, fast inte lika krävande. Och sen skulle den kanske ha dubbla grafikkort, som skulle kunna mätas med RSX (PS3s grafikort) och Xenon (360s grafikkort). Alla tre grafikkort ska vara über-bra. RSX ska arbeta med Cell på något sätt som gör den jättebra. Xenon ska visst vara uppbyggt på något nytt sätt och Rev ska som sagt ha dubbla kort. :D

Jo det ska bli intressant o se vilket som är bäst. Men det har inte släppts mycket info om revolution

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan ju önska sig när man fyller år så slipper man betala för ett dyrt spel  :huh:

Då får dina föräldrar ändå betala mer= midre presenter sammanlagt ;):P:P

Sony har haft en presskonferans idag och de avslöjade att de ska sammarbeta med Ageia, ett företag som håller på att utveckla nästa-nästa generations processor, fysikmotorn PPU. Men sannolikt får PS4 den motorn, inte PS3. De avslöjade även att Factor 5 håller på att utveckla spelet Lair till PS3.

Lite bilder till kommande PS3-spel: Project Force

Och sen lite in-game från Lair: In-game :D Vet inte om länken funkar, gjorde innan men sen slutate den funka :lol:

Redigerad av RadiuZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...