Jump to content

Bästa gitarristen


jaeger
 Share

Recommended Posts

Sitter och njuter av Jimi Hendrix egna version av Amerikanska nationalsången på Woodstock ´69:wub:, och även Neil Young mästerliga konsert "Rust never sleeps" tillsammans med "The crazy horse" från ´79

Min mor tycker det låter som en katt som får pisk, men jag njuter jag.

Har lyssnat mycket på ny musik och nya artister innan, men har nu fått tycke för RIKTIGA artister/band enligt mig. Jag tror nog att jag inte lyssnar på ett/en enda band/artist som är helt aktivt just nu.

T ex, Neil Young, Bob Dylan, Jimi Hendrix, Pink Floyd, Eric Clapton, John Lennon, Bob Marley etc

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 63
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det ska jag berätta.

Hammett suger, och Malakalakiakoan är inte ens värd ord (det är System Of A Down-guraristen, right?).

Tycker Hammett bara blir sämre och sämre, jämför man hans teknik med Hetfields så... hemskt är det. Solon klarar han inte heller, lyssna på valfri Hit the Lights-bootleg från senaste turnén! icon8_147728_0.gif

Jag håller mig till faktumet att Kirk suger, och tänker fortsätta med det såvida inte deras nästa skiva bevisar motsatsen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hammett är skitbra gitarrist fortfarande men han var bättre förut.

:)

Det enda han kan är sin wah-pedal och vilken sorts tejp han ska slå in händerna i. :)

Malakian är skitsnabb och äger på NH.
NH? :P Natural harmonics? Men lilla gumman, sådana kunde man felfritt efter en veckas spelande. Knasboll.

*OBEY*

crab_461373_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:)

Det enda han kan är sin wah-pedal och vilken sorts tejp han ska slå in händerna i. :)

NH? :P Natural harmonics? Men lilla gumman, sådana kunde man felfritt efter en veckas spelande. Knasboll.

Dom är väll sm mick thompson allihopp. dom spelar snabbt som fan, men det är jävligt lätta grejjer dom spelar :P

edit: vettefan vart jag vill komma med quoten men ...

Redigerad av pottzork
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

You little lame excuse for an alien, nu lyder du mig!

Spelar du t.ex solot i Blackened i original tempo så kommer jag göra vad du än vill för evigt.

Natural harmonics är über-svårt hur mycket du än pratar om det, och Malakian är en grym gitarrist, snabb och duktig.

Förklara med ditt smajl på Tremonti.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom är väll sm mick thompson allihopp. dom spelar snabbt som fan, men det är jävligt lätta grejjer dom spelar :)

edit: vettefan vart jag vill komma med quoten men ...

Bär emot att göra dig besviken, men Thompson är inte snabb. Snabbhet kan du hitta hos valfri shreddare (Vai eller Satch), inte i nu-metal. JAG kan spela snabbare än valfri Slipknotgitarrist (hur många har dem? Fyra?), och att spela power chords i drop c är inte svårt. Det är bara att hålla pekfingret rak över de tre tjockaste strängarna och sen RANG.

Nu tar vi Xeo...

Spelar du t.ex solot i Blackened i original tempo så kommer jag göra vad du än vill för evigt.
Jag gör inte solon, men sen när jag fixat ljudkortet kan jag spela Dyers Eve för dig 30% snabbare än originalet.

Natural harmonics är über-svårt hur mycket du än pratar om det, och Malakian är en grym gitarrist, snabb och duktig.

För någon månad sen lärde jag mig min tioåriga lillasyster med Barbiehänder att göra NH's, och hon hade aldrig hållit i en gitarr innan.

Förklara med ditt smajl på Tremonti.

Jag håller med om att han är bra. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du gör inte solo men det gör Hammett, aha!.

Hammett spelar fel i introt på Bellz, det gör inte jag... och jag snackar om power chord-introt, inte hans halvsolo. Rock am Ring 2003, urka.

Jag kan inte NH's, och dessutom tycker jag att det är förjävligt svårt.

:P Säker på att du snackar om natural och inte pinch? Natural är när du lätt håller fingret över strängen vid tolfte (eller sjunde, femte, sjuttonde blablabla) bandet och sen släpper.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra gitarrister

John Petrucci - Dream Theater

Mark Tremonti - Alter Bridge/Creed

James Hetfield - Metallica

Syd Barrett - Pink Floyd

David Gilmour - Pink Floyd

Jimmy Page - Led Zeppelin

Allen Collins - Lynard Skynard

Rob Harris - Jamiroquai

Eric Clapton

Neil Young

m.fl.

Redigerad av beat
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...