Jump to content

Klarar denna dator SA?


 Share

Recommended Posts

Tjenare

har en dator som har detta:

Pentium 4

512MB RAM

80 GB

28 gH

Grafik Geforce128 MB RAM

Det jag undrar om denna dator klarar SA i den bästa grafiken, med alla effekter? Jag är mest orolig på grafikkortet som jag har haft problem med i några spel tidigare..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns redan en topic om det här.

Din dator kommer att klara GTA: SA men eftersom att du inte har skrivit exakt vilket grafikkort du har så är det svårt att se hur bra det kommer gå på ett ungefär.

Ehrm, jo... det har han.

Grafik Geforce128 MB RAM
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns redan en topic om det här.

Din dator kommer att klara GTA: SA men eftersom att du inte har skrivit exakt vilket grafikkort du har så är det svårt att se hur bra det kommer gå på ett ungefär.

Är ny på forumet så jag har inte direkt sett så många trådar, mitt grafikkort:

Nvidia Geforce FX 5200

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är ny på forumet så jag har inte direkt sett så många trådar, mitt grafikkort:

Nvidia Geforce FX 5200

Ditt grafikkort är mest ett budgetkort enligt mig...

Hur ser man vilket graffekort man har egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ditt grafikkort är mest ett budgetkort enligt mig...

Hur ser man vilket graffekort man har egentligen?

Jepp, så är det, fick det med när jag köpte den inte alltför dyra datorn...

Men kan någon svara på om jag klarar alla effekter och bästa grafiken utan problem med mitt grafikkort?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jepp, så är det, fick det med när jag köpte den inte alltför dyra datorn...

Men kan någon svara på om jag klarar alla effekter och bästa grafiken utan problem med mitt grafikkort?

Nej du kommer inte kunna ha bästa grafiken med det kortet utan lagg.

Tror inte det kommer fungera felfritt med mitt kort heller.

Har ett Geforce 6800 GT.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om killen säger att det inte funkar helt på sitt 6800gt, tror du då det funkar bra på ditt 6600?

För övrigt, alla har ju olika krav. Om någon säger "med allt på högsta" kanske han menar i 1024x768 med lite AF osv. Max jag kan ha är 1600x1200 och jag tvivlar på att det komemr att flyta perfekt med ALLT på max i den upplösningen (max upplösning är dock något betydligt högre har jag för mig). Lite trist, men så är det nog. Får spelet imorrn, förhoppninsgvis har jag fel!

Redigerad av johle
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om killen säger att det inte funkar helt på sitt 6800gt, tror du då det funkar bra på ditt 6600?

För övrigt, alla har ju olika krav. Om någon säger "med allt på högsta" kanske han menar i 1024x768 med lite AF osv. Max jag kan ha är 1600x1200 och jag tvivlar på att det komemr att flyta perfekt med ALLT på max i den upplösningen (max upplösning är dock något betydligt högre har jag för mig). Lite trist, men så är det nog. Får spelet imorrn, förhoppninsgvis har jag fel!

Det kommer att flyta på bra med 6800GT.

6600 kommer att gå, inte allt på max men det kommer att gå.

Max menar iaf jag med att alla inställningar är på högsta. Plus att upplösningen är någorlunda hög, dvs inte lägre än 1024x768x32.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han _tror_ att det inte kommer fungera. Men det kommer det att göra, var så säker. Grafiken för GTA:SA är inte den bästa. Har man tillräckligt med RAM och CPU så ska man kunna spela spelet utan några som helst problem.

Jag tänker få spelet att flyta på min dator: AMD 1800+, Geforce3 (@210/480) och 640mb RAM.

@Nick. Du har sagt att du har en pentium 4. Det säger tyvärr inte något alls. Sen har du skrivit "28gh" eller liknande. Menar du 2.8 ghz? Isf ska du klara av att spela spelet uta några som helst problem. Eftersom grafikkortet är datorns flaskhals lär du få sänka ett par inställningar... testa dig fram.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej du kommer inte kunna ha bästa grafiken med det kortet utan lagg.

Tror inte det kommer fungera felfritt med mitt kort heller.

Har ett Geforce 6800 GT.

Jodå det kan du ge dig *** på :P.... Ge Force 6800 är ju ett av det bästa grafikkortet som finns just nu :huh:.... Fast det beror ju givetvis på hur mycket RAM minne och vilekn processor du har men annars kommer det nog fungera perfekt ska du se :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jodå det kan du ge dig *** på :P.... Ge Force 6800 är ju ett av det bästa grafikkortet som finns just nu :huh:.... Fast det beror ju givetvis på hur mycket RAM minne och vilekn processor du har men annars kommer det nog fungera perfekt ska du se :P

Jag vet att det kommer fungera ganska bra men när jag tex kör Brothers In Arms på alla inställningar på högsta så känner man lite lagg när man svänger runt.

Alltså det hackar inte utan man känner bara att det går lite segare att svänga med musen om man tex kollar på en karaktär.

Men Brothers In Arms kräver nog bättre dator än SA.

För övrigt har jag en AMD 64 3500+ processor och 1 GB RAM.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Offtopic men hur ställer man in så allt är på det högsta(grafiken)?

Har satt upplösningen på högsta, utan lagg, men vad ska man ställa in sen?

Tex frame limiter, ska den vara på eller av för bäst grafik?(sen alla andra saker)

Har du satt AA på högsta?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...