Jump to content

Flyga Dodo plan


Henrik3
 Share

Recommended Posts

Hur flyger man dodo planet egentligen? Har läst alla guider här på forumet och den engelska guiden men klarar inte det. :P

Jag vet att man ska gasa och trycka på dodo down tills det kommer gnistor och sedan släppa upp dodo down knappen, då åker planet upp som en raket i luften och krashar rakt ner i marken som en sten. <_<

Snälla hjälp mig!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håll på "Dodo Down"knappen tills den flyger rakt, och sen varje gång du ser nosen på Dodon ska du hålla på "Dodo Down"knappen tills den kommer rakt igen. Efter ett tag kommer Dodon inte att visa nosen mer och då behöver du antagligen ingen mer hjälp.

Mvh Stoffe :P

PS: Flyg inte över Unique Jumps! För då blir ju allt i Slowmotion, och då är det inte lätt att flyga! Och sväng inte förrän du har gjort så att nosen på Dodon inte kommer upp! Och flyg INTE över kanten på kartan! Då kommer spelet att krascha och du får starta om. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håll på "Dodo Down"knappen tills den flyger rakt, och sen varje gång du ser nosen på Dodon ska du hålla på "Dodo Down"knappen tills den kommer rakt igen. Efter ett tag kommer Dodon inte att visa nosen mer och då behöver du antagligen ingen mer hjälp.

Mvh Stoffe :D

PS: Flyg inte över Unique Jumps! För då blir ju allt i Slowmotion, och då är det inte lätt att flyga! Och sväng inte förrän du har gjort så att nosen på Dodon inte kommer upp! Och flyg INTE över kanten på kartan! Då kommer spelet att krascha och du får starta om. :P

Japp flyg absolut inte över unique jump....ja gjorde det och ja ni som vet...man blir ARG!! :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håll på "Dodo Down"knappen tills den flyger rakt, och sen varje gång du ser nosen på Dodon ska du hålla på "Dodo Down"knappen tills den kommer rakt igen. Efter ett tag kommer Dodon inte att visa nosen mer och då behöver du antagligen ingen mer hjälp.

Mvh Stoffe :P

Kanske inte hålla...mer små trycka...

Har flygit i över 1200s... :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Asså vad gör jag för fel när jag försöker lyfta med dodon?? Så här brukar jag göra:

1. Jag ställer planet i början av den långa startbanan och riktar in det mot Staunton Island.

2. Håller in gasen samtidigt som jag trycker ner bromsen

3. När motorn fått upp sin fart släpper jag bromsen och trycker genast på

Dodo-down.

4. Ungefär när jag passerat häften av startbanan skrapar nosen i marken

och jag släpper Dodo-down knappen.

5. Dodon lyfter några meter upp i luften för att efter några sekunder åter sjunka ner igen, trycker jag på dodo-down för att räta ut planet sjunker det också.

Vad gör jag för fel? Borde inte planet stiga mycket högre i starten?

;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Asså vad gör jag för fel när jag försöker lyfta med dodon?? Så här brukar jag göra:

1. Jag ställer planet i början av den långa startbanan och riktar in det mot Staunton Island.

2. Håller in gasen samtidigt som jag trycker ner bromsen

3. När motorn fått upp sin fart släpper jag bromsen och trycker genast på

Dodo-down.

4. Ungefär när jag passerat häften av startbanan skrapar nosen i marken

och jag släpper Dodo-down knappen.

5. Dodon lyfter några meter upp i luften för att efter några sekunder åter sjunka ner igen, trycker jag på dodo-down för att räta ut planet sjunker det också.

Vad gör jag för fel? Borde inte planet stiga mycket högre i starten?

;)

det är klart att planet sjunker när du trycker "dodo-down" det är ju det den är till för. i starten får du inte lyfta för mycket för då tappar du fart. så tryck lite lätt på "dodo-down knappen precis efter att du har lyft, du ska trycka så mycket så att dodon börjar peka lite nedåt, då sjunker det en bit sen rätas det upp av sig själv. sen får du hålla på så att flyga upp och ner hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

det är klart att planet sjunker när du trycker "dodo-down" det är ju det den är till för. i starten får du inte lyfta för mycket för då tappar du fart. så tryck lite lätt på "dodo-down knappen precis efter att du har lyft, du ska trycka så mycket så att dodon börjar peka lite nedåt, då sjunker det en bit sen rätas det upp av sig själv. sen får du hålla på så att flyga upp och ner hela tiden.

I de guider jag har läst står det att man aldrig ska trycka på Dodo-up knappen förutom när man landar, men hur gör man då för att komma till ställen som donalds trädgård som ligger jättehögt upp? Stiger planet mer automatiskt efter att man flugit en bit?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...