Jump to content

Den nya lagen!


NiKe-eKiN
 Share

Kommer du att fortsätta ladda ner saker?  

100 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 88
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Dom förlorar inte pengar på att ja tankar saker :ermm:

Så du tror inte att till exempel Rockstar skulle förlora pengar om alla laddade hem SA istället för att köpa det lagligt?

Jag är inte emot piratkopiering och inte för heller för den delen men många verkar

tro att det är mindre allvarligt att tanka warez än att sno saker från affärer. :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så du tror inte att till exempel Rockstar skulle förlora pengar om alla laddade hem SA istället för att köpa det lagligt?

Jag är inte emot piratkopiering och inte för heller för den delen men många verkar

tro att det är mindre allvarligt att tanka warez än att sno saker från affärer. ^_^

Jo.. klart dom gör...

men läs min mening ffs.. ja sa om JAG tankar... tänekr inte förklara mer.. du får komma på resten själv

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så du tror inte att till exempel Rockstar skulle förlora pengar om alla laddade hem SA istället för att köpa det lagligt?

Jag är inte emot piratkopiering och inte för heller för den delen men många verkar

tro att det är mindre allvarligt att tanka warez än att sno saker från affärer. ^_^

Men vafan hur många gånger ska det förklars.

Tanka wärch = kopiera en fil = eventuellt utebliven vinst hos företag

Baxa en affär = klippa ut en fil = förlust för skivaffären

Stor skillnad på eventuellt utebliven vinst och ren förlust.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men vafan hur många gånger ska det förklars.

Tanka wärch = kopiera en fil = eventuellt utebliven vinst hos företag

Baxa en affär = klippa ut en fil = förlust för skivaffären

Stor skillnad på eventuellt utebliven vinst och ren förlust.

Affärerna kommer att gå i konkurs då ju och då har dom inte råd att köpa in lika mkt och så..och så¨förlorar spelföretagen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Affärerna kommer att gå i konkurs då ju och då har dom inte råd att köpa in lika mkt och så..och så¨förlorar spelföretagen!

Äh det finns nog med spel på marknaden ^_^

Nej men jag håller med, det kommer bli ett problem. Men det absolut inte samma sak som Arvid sa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo.. klart dom gör...

men läs min mening ffs.. ja sa om JAG tankar...  tänekr inte förklara mer.. du får komma på resten själv

Det gör detsamma om bara DU tankar warez eller om halva jordens befolkning gör det. För varje enskild kommersiell fil som tankas hem utan att nerladdaren betalar förlorar någon person eller företag intäkter. Hur svårt är det att förstå?

Tanka wärch = kopiera en fil = eventuellt utebliven vinst hos företag

Baxa en affär = klippa ut en fil = förlust för skivaffären

Stor skillnad på eventuellt utebliven vinst och ren förlust.

Skivan som säljs i affären är samma produkt som filen som på DC, skillnaden är att de ligger på olika medium. Skivan är precis som piratkopian bara en kopia och affären tjänar ingenting på att äga den förrän någon köper den och om du inte köper skivan utan tankar den går skivaffären automatiskt med förlust!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det gör detsamma om bara DU tankar warez eller om halva jordens befolkning gör det. För varje enskild kommersiell fil som tankas hem utan att nerladdaren betalar förlorar någon person eller företag intäkter. Hur svårt är det att förstå?

Då borde det ju även vara en förlorad intäkt om jag: Inte tankar [valfri film], jag går inte heller och ser den på bio eller köper den på DVD. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då borde det ju även vara en förlorad intäkt om jag: Inte tankar [valfri film], jag går inte heller och ser den på bio eller köper den på DVD. :P

Ja det kan man säga, för om du varken tankar eller betalar för att se filmen förlorar filmindustrin en kund och tjänar mindre pengar. Men att inte se en film alls är inte stöld, däremot är det stöld att ladda ner en film för att du då kan se den utan att upphovsmannen får betalt för sitt arbete.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det gör detsamma om bara DU tankar warez eller om halva jordens befolkning gör det. För varje enskild kommersiell fil som tankas hem utan att nerladdaren betalar förlorar någon person eller företag intäkter. Hur svårt är det att förstå?

Skivan som säljs i affären är samma produkt som filen som på DC, skillnaden är att de ligger på olika medium. Skivan är precis som piratkopian bara en kopia och affären tjänar ingenting på att äga den förrän någon köper den och om du inte köper skivan utan tankar den går skivaffären automatiskt med förlust!

Du e ju dum... ja tankar ju sånt ja ändå inte skulle köpa.. alltså förlorar dom inget på att JAG tankar

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men tänk dig att fildelning och piratkopiering inte existerade, skulle du inte köpa filmer, musik eller spel alls i det läget?

Jag har ungefär 1000 album musik på min dator/iPod. Tycker du att varenda skiva är en 140 kronors stöld från affären/skivbolagen/artisterna. Tror du att jag skulle köpa ens en procent av dessa album? Svaret är nej, det är ingen som skulle ha råd med det. Om artisterna inte är snikna girebukar borde alla vara glada nu. Artisterna har fått sprida sitt verk och jag njuter av musiken. Om man verkligen brinner för det har alla råd att spela in en skiva om man vill. En studio behöver inte kosta mer än ett par tusen. Musiken kommer aldig försvinna från jorden så länge det finns människor, piratkopieringen gör bara att fler kan få mer glädje av den.

Däremot är det värre med filmer eftersom budgeten ligger på så mycket mer. Men om dom marknadsför filmer i Blueraid-format och överlägsen bildkvalite kommer jag ju definitivt köpa dom istället för att tanka.

Konsumenterna är inte berädda att betala 150 spänn för en skiva med ett steriospår eller 250 för en DVD som tar en timme att ladda ner. Dom måste komma med nåt mer!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...