Jump to content

Gitarr


Frenzy
 Share

Recommended Posts

Antar att du ska ha en elgitarr. Spelar du mycket metal, ta en Ibanez, ESP eller Jackson. För rock/hårdrock är Gibson Les Paul och SG två bra gitarrer, för 3000 får du dock nöja dig med en kopia, t.e.x en Epiphone. Spelar du blandade stilar är Fender Stratocaster (eller en kopia) ett bra val.

Ibanez

ESP

Jackson

Gibson

Fender

Epiphone

Förstärkardoktorn

Jam

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill bara säga att i Göteborg är MUG* LUGNT den bästa gitarraffären. Trevlig personal och sånt... Vet inte vart det ligger men jag köpte min gitarr där iallafall... Dom slängde ihop lite saker (Gitarr (Washburn Maverick) (ca 2000), förstärkare Riley 10 watt tror jag det va)(ca 600), sladd(ca???), axelband(ca???), plektrum(ca 5kr/s jag köpte typ 4 eller 5) och gigbag(ca???). Sedan så pratade jag och pappa om vart jag skulle ha den så vi tänkte köpa sån så jag kan hänga upp den på väggen. Dom bjöd på den och den kostade 100 kr. Så allt det kostade 300kr.) Mycket trevliga killar där. Mysig affär och sånt... Har dock inte varit på övervåningen men dom har trummor och sånt där uppe. Basar har dom också...

*MUG=Musik Utan Gränser

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha din jävel :lol:

Jag är också kär i ESP (w00t)

Skulle vilja ha en billig explorer modell men hittar ingen snygg. >_<

Får du ihop 6000 (ibland händer det....), så kan du ta en sån här på jam: Eagle UEX 204D Ultra Explorer BKS. Explorer typ med topp av "durkplåt". Kanonläcker!. 5995.

eagleUltraExplorersm_442517_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

6000 ?:lol:

har jag fan inte råd med:P

knappt så jag kan skrapa ihop 3000 förfan ... (w00t)

Spara då!

Jag ska köpa en ESP LTD EX-400, den kostar 8.450 spänn! Sen en hardcase och axelrem till det... >_<

Grejen är att det är värt det. För det priset får man en gura i mahogny med EMG-81mickar. Det klår många 10.000+guror. ;P

Smakar det så kostar det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spara då!

Jag ska köpa en ESP LTD EX-400, den kostar 8.450 spänn! Sen en hardcase och axelrem till det... >_<

Grejen är att det är värt det. För det priset får man en gura i mahogny med EMG-81mickar. Det klår många 10.000+guror. ;P

Smakar det så kostar det.

Jag kan fan inte spara till något :lol:

SÅ jävla svårt är det att spara (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...