Jump to content

Är du cool?


david_
 Share

Är du cool?  

78 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 62
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

Eftersom att jag är bäst och vet mest så ska jag ge alla en språklektion.

Cool betyder snarare kylig än kall. Och en översättning av cool till lugn är nog inte helt korrekt. Inte om man räknar lugn som att sitta i ett hörn och vara snäll och stilla. En mer korrekt "översättning" vore nog snarare "okej" eller "tuff". Exempel: Om någon råkar knuffa till någon annan och ber om ursäkt för det så kan kanske ett svar till den ursäkten vara "It's cool.". Så i den meningen skulle "cool" kunna betyda lugn/att något är lugnt. Men "cool" kan även i det amerikanska språket användas för att beskriva att något/någon är "tuff"...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm... svår att svara på den frågan eftersom jag själv tycker att jag är en helsjyst person medans fjortisarna (finns kvar trots att dom snart fyller 17) tycker jag är tönt... Men till dom vill jag bara säga:

FUCK YOU! Only god can judge me! B)

Vote:

Enligt mig: Ja

Enligt andra: Nej

Redigerad av Diezl
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast egentligen är väl alla coola? Även ni som säger nej... Bara för att ni inte hänger på playahead och köper märkeskläder för muchos money betyder inte att ni är coola. Att vara cool är väl en defenitionsfråga som bara en själv kan bestämma vad cool är... Och om man är nöjd med hur man lever är man väl cool?

Fast däremot om topicen skulle vara "Framstår du i andras ögon som cool" då skulle det ju vara enklara att besvara...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Utifrån andras kommentarer bedöms jag som ganska cool. jag har en avslappnad attityd, skiter lagom mycket i vad andra tycker om mig, har sköna och enkla, men snygga, kläder, lyssnar på cool musik (oftast B) ), är redigt smartass (nåja, jag brukar ha ganska fyndiga förolämpningar, och det är liksom det som räknas) och kan vara rolig (om det är rätt omständigheter).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...