Jump to content

Lemmings-huset


 Share

Recommended Posts

Det här har väl ni hardcore-spelare redan sett antar jag, men jag tyckte att jag kunde dela med mig av fenomenet i alla fall i form av video.

Åk till Las Venturas gym (det enda som finns) och gå igenom bombgaraget. Du kommer ut i en gränd.

Kolla på det stora huset till höger så får du ibland se människor som hoppar ner på marken från hustaket. Det är ett litet easteregg från R*.

Ni förstår.. De hette DMA förut och gjorde det väldigt fina pusselspelet Lemmings. I Lemmings så gick gröna lemlar i ett långt tåg och det var upp till dig som spelare att sätta egenskaper på dessa lemlar så att de t.ex fick ett paraply eller grävde hål i marken. Annars så ramlade de ner eller gick in i fällor.

Kul Rockstar Games! Svårt att hitta också om man inte kommer över det av en ren slump. För man måste stå där inne i gränden för att se dem.

http://www.home.no/kpist/film/lemmings.avi

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du är bra på eastereggs va? >_<

En försöker så gott en kan! -_-

Jag har sett massor av konstigt skit i San Andreas men det är nu på senare tid som jag börjat dokumentera det. Åkte nyss mountain bike med fallskärm ;)

Finns hur många roliga buggar som helst att utforska. Fast just den här med Lemmings är ju inprogrammerad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är en grej jag inte förstår!

Vad har lemmings med detta att göra?

Företaget DMA har gjort det gamla spelet Lemmings...

DMA gjorde sen GTA1, sen kom R* och båda gjorde GTa2, R* tog över och med R* North gjorde dom GTA3, GTA VC och GTA SA.

I GTA: San Andreas har dom gjort ett easteregg för spelet "Lemmings" >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är en grej jag inte förstår!

Vad har lemmings med detta att göra?

Kan ju citera mig själv om du inte pallar att läsa hela mitt inlägg >_<

I Lemmings så gick gröna lemlar i ett långt tåg och det var upp till dig som spelare att sätta egenskaper på dessa lemlar så att de t.ex fick ett paraply eller grävde hål i marken. Annars så ramlade de ner eller gick in i fällor.

Har du spelat Lemmings så vet du att man inte har nån mer kontroll än att sätta attribut och egenskaper på dem. De går helt enkelt bara rakt fram och ner för stup.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Kurby
Företaget DMA har gjort det gamla spelet Lemmings...

DMA gjorde sen GTA1, sen kom R* och båda gjorde GTa2, R* tog över och med R* North gjorde dom GTA3, GTA VC och GTA SA.

I GTA: San Andreas har dom gjort ett easteregg för spelet "Lemmings" >_<

Okej, men om jag t.ex går och kollar på denna "easterägget" och jag inte har någon aning om DMA och lemmings. Så får jag se en del folk som hoppar nedför taket och hur kommer man på att det är lemmings? Eller allstå vad har det egentligen att göra med lemmings?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, men om jag t.ex går och kollar på denna "easterägget" och jag inte har någon aning om DMA och lemmings. Så får jag se en del folk som hoppar nedför taket och hur kommer man på att det är lemmings? Eller allstå vad har det egentligen att göra med lemmings?

Om man gillar lemmings så tänker man väl på det.. -_-

Google efter bilder på lemmings eller nåt så hittar du säkert, börjar bli less på dig >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, men om jag t.ex går och kollar på denna "easterägget" och jag inte har någon aning om DMA och lemmings. Så får jag se en del folk som hoppar nedför taket och hur kommer man på att det är lemmings? Eller allstå vad har det egentligen att göra med lemmings?

Lemmings bara går och går utan att stanna. Det är alltså lemmings man har försökt likna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 6 months later...
Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...