Jump to content

Vice city.


Miike
 Share

Recommended Posts

Nu sitter jag här med mitt GTA:SA och tänker på hur kul man hade med Vice city.

Spelkänslan var den absolut bästa jag någonsin känt på ett spel och det absolut bästa spelet desutom.

Saknar ni inte det där när man åkte runt med kostym och 80-talsbil samtidigt som man lyssnade på soul från 80-talet?

Det har spridits så mycket glädje och det var så skönt att det var åttiotal också.

Man satt och spelade med sina kompisar och hade kul i den fantastiska staden Vice city.

Det var en känsla man aldrig kommer få uppleva igen, nu när GTA:SA kom och SA var inte ens i närheten av att vara lika bra som Vice city.

Det är iallafall min mening.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det enda som suger i Vice City och GTA3 är den icke-existerande fysikmotorn. San Andreas är bättre på alla punkter förutom soundtracket där Vice City fortfarande leder. Men SA kommer tätt bakom. Väldigt passande och roligt med variation.

Spela SA några dagar och gå sen över till VC så får ni känna hur jävla stelt och dåligt VC är kontrollmässigt.

Att VC skulle vara bättre tycker jag inte stämmer. Det bara KÄNDES bättre då för man hade inte så mycket annat bättre att jämföra med. Sen kom SA och allting var superdupermycket bättre på alla punkter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det enda som suger i Vice City och GTA3 är den icke-existerande fysikmotorn. San Andreas är bättre på alla punkter förutom soundtracket där Vice City fortfarande leder. Men SA kommer tätt bakom. Väldigt passande och roligt med variation.

Spela SA några dagar och gå sen över till VC så får ni känna hur jävla stelt och dåligt VC är kontrollmässigt.

Att VC skulle vara bättre tycker jag inte stämmer. Det bara KÄNDES bättre då för man hade inte så mycket annat bättre att jämföra med. Sen kom SA och allting var superdupermycket bättre på alla punkter.

Instämmer, atmosfären och musiken är bättre i VC men SA vinner i allt annat plus att den har multiläge som är skitkult efter lite fusk. Men Tommy är helt klart grymmare än Carl. B);)^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...