Jump to content

Motorsågsmassakern?


PluOntS
 Share

Recommended Posts

Har undrat länge om "The Texas Chainsaw Massacre" är en egen sann historia eller om det är en skruvad kopia på Ed Gein? För det står ju både på den gamla och nya TCM att det är baserat på en sann historia, och i den nya visar dom ju bilder från brottsplatsen och en film som påstås vara från två poliser som blev mördade i familjen Hewitt's källare, eller Sawyer som kannibalfamiljen heter i den gamla verisionen :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 59
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

I The Texas Chainsaw Massacre ser man lite utav något som hände på riktigt (iallafall i nyrealesen). Platsen var itne ordentligt genomsökt av polisen och har för mig att du män dog elelr något sånt när de gick enr i källaren och skulle kolla runt lite :wub:

Det var det jag menade med filmen som poliserna som blev mördade spelade in. Det kan ju vara gjort av ett filmteam också för att det ska vara realistiskt ;) Men i början ser man ju bilder som ser "verkliga" ut från brottsplatsen

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var det jag menade med filmen som poliserna som blev mördade spelade in. Det kan ju vara gjort av ett filmteam också för att det ska vara realistiskt :wub: Men i början ser man ju bilder som ser "verkliga" ut från brottsplatsen

Hmm jag har också för mig att det ska vara sant !

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I The Texas Chainsaw Massacre ser man lite utav något som hände på riktigt (iallafall i nyrealesen). Platsen var itne ordentligt genomsökt av polisen och har för mig att du män dog elelr något sånt när de gick enr i källaren och skulle kolla runt lite ;)

Jo fast det är ju iof skådespel. :wub:

Edit:

Tror för övrigt inte på att filmen baseras på verkliga mord. Ni får allt ta och visa en länk. Har för mig att Leatherface baseras på Ed Gein, och att hela historien är uppdiktad.

Redigerad av Funnylin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var det jag menade med filmen som poliserna som blev mördade spelade in. Det kan ju vara gjort av ett filmteam också för att det ska vara realistiskt :wub: Men i början ser man ju bilder som ser "verkliga" ut från brottsplatsen

Dom är inspelade för att man ska TRO att det är verkligt... Det är en film baserad på Ed Gein eller vad han hette. Det är bara lite som är sant...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Filmen är baserad på Ed Gein, som möredade folk och la deras hjärtan i burkar och liknande...

PÅ special editition eller vad det heter har dom till och med ett reportage om Ed Gein....

Det i slutet och början är skådespeleri alltihop och var inspelat i en studio!

Okej.. Men borde det inte vara olagligt att skriva "att detta är vad som verkligen hände" och så när det inte är samma historia? :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såhär står det på nästan alla film sidor när man söker på The Texas Chainsaw Massacre: "1973 ägde ett av de värsta brotten i modern amerikansk historia rum, när fem tonåringarispårlöst försvann i Texas. Man har aldrig hört av dem sedan dess. Än i denna dag är brottet ouppklarat". Är inte det heller sant?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såhär står det på nästan alla film sidor när man söker på The Texas Chainsaw Massacre: "1973 ägde ett av de värsta brotten i modern amerikansk historia rum, när fem tonåringarispårlöst försvann i Texas. Man har aldrig hört av dem sedan dess. Än i denna dag är brottet ouppklarat". Är inte det heller sant?

Åh nej, ett sånt oerhört hemskt brott. Spårlöst försvinnande... Hjälp...

Med andra ord; om vi ska tro på det citatet så kanske ett brott inte alls ägde rum, och om det gjorde det så är USA nog ett av det mest brottfattiga länder eftersom brottet ifråga är helt otroligt illa...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh nej, ett sånt oerhört hemskt brott. Spårlöst försvinnande... Hjälp...

Med andra ord; om vi ska tro på det citatet så kanske ett brott inte alls ägde rum, och om det gjorde det så är USA nog ett av det mest brottfattiga länder eftersom brottet ifråga är helt otroligt illa...

Jaså? Om du inte tror att det var något brott, vad var det då? gick alla 5 ungdomar upp i rök? skulle inte tro det... :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...