Jump to content

"Åtta döda i skottdrama på USA-skola"


Jacker
 Share

Recommended Posts

En elev öppnade eld och dödade åtta elver på Red Lake High School i norra Minnesota på måndagen, uppger FBI. Upp till 14 personer är också skadade.

Mer inom kort.

Så står det på Text-TV på fyran. Då var cirkusen igång igen då. Fast jag har en känsla av att det kommer bli ett ovanligt ståhej den här gången. Känns som moraltanternas gräns är överstigegen nu... :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 53
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Tyligen var det ett reservat för någon stam där detta ägde rum. Visst är det lite läskigt, om han nu inte var nöjd med sitt liv behövde han väll inte låta det gå ut över andra.

Aja, allt snack om "Typiskt USA" kan ju skippas. Tänk på att i USA bor det 250 miljoner, lite mer än Sveriges 9 kan man säga. Och detta har även hänt i Tyskland och Skottland för ett tag sedan om jag inte minns fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur säkra kan ni vara på att han dödar andra för att han senare ska ta livet av sej? Det kanske bara är så att han går in skjuter lite och sedan kommer han på vad han gjort och så skjuter han sej sedan.

Nej vi är inte säkra. Jocken nämnde ju "om han nu inte var nöjd med sitt liv.."

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så står det på Text-TV på fyran. Då var cirkusen igång igen då. Fast jag har en känsla av att det kommer bli ett ovanligt ståhej den här gången. Känns som moraltanternas gräns är överstigegen nu... :lol:

Jag tror inte det kommer bli mer stohej med det här skottdramat... Iallafall inte i svenska medier. I de nyhetssändningar jag har hört så har det kommit på slutet som en liten notis... men medierna kanske fattar efter ett tag...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

USA har flera korkade vapenlagar, men det är nog inte dom vi ska skylla på!

Vilkia anledningar hade eleven för att skjuta ihjäl sig själv och sina klasskamrater/släktingar?

Var han mobbad? troligtvis, med en knarkande farsa eller liknande! Han måste ju haft problem i livet!

Antagligen skitdåliga betyg eller liknande, och allt gick åt helvete!

Det är detta som skolor måste uppfatta!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

USA har flera korkade vapenlagar, men det är nog inte dom vi ska skylla på!

Vilkia anledningar hade eleven för att skjuta ihjäl sig själv och sina klasskamrater/släktingar?

Var han mobbad? troligtvis, med en knarkande farsa eller liknande! Han måste ju haft problem i livet!

Antagligen skitdåliga betyg eller liknande, och allt gick åt helvete!

Det är detta som skolor måste uppfatta!

Ja, nog uppfattar det nog alltid. Och sen gör dom så här. Jo, dom tänker "kolla, ett barn som inte har MVG i allt, dags att ringa socialen och säga att vi sett han knark, så får de ta hand om detta."

Ja, och detta slutar upp med typ 6 soc-besök i veckan, som man bara blir ännu knäppare av, för de babblar en massa skit, som inte leder nån annanstans, sen kommer man ut knäppare än man var innan. Och var man inte knäpp när man gick in, så är man det när man går ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...