Jump to content

Spela som insane bomber...


Hedagarden
 Share

Recommended Posts

Jag har kommit på hur man kan spela med en helt annan model...som exempel valde jag att byta ut player gubben mot insane bomber gubben...

Jag har ett screenshot på det, men jag har problem med att lägga upp det på min sida...mitt ftp program är cp tror jag...så om jag inte lyckas lägga upp det, så vore det bra om nån, tex Hultenius kunde fixa upp det på detta topic...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, låter bra. Finns den att ladda ner någonstans eller finns det en guide?

Skulle vara skönt att bara kunna välja en modell iställer för att skriva "ILIKEDRESSINGUP" 25023 gånger..

Det är svinlätt...

Jag gjorde så här att jag laddade ner IMGtool 1.1 och öppnade sen gta3.img och letade sen upp bomber.txd, bomber.dff och player.txd, player.dff och byta sen namn på dem...jag är inte helt säker på om man behöver byta txd-filerna, men jag gjorde det för säkerhets skull...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du sade att du hittade player.dff, player.txd resp bomber.dff o bomber.txd

men vilka av dem bytte du namn på och till vilka namn gjorde du dem?

´Kan man se nån bild på vilka modeller de olika namnen är?

Om man t.ex. vill vara kärringen med blommor eller fnasket vad skall man byta namn till då?

Och vilka filer skall bytas namn på?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du sade att du hittade player.dff, player.txd resp bomber.dff o bomber.txd

men vilka av dem bytte du namn på och till vilka namn gjorde du dem?

´Kan man se nån bild på vilka modeller de olika namnen är?

Om man t.ex. vill vara kärringen med blommor eller fnasket vad skall man byta namn till då?

Och vilka filer skall bytas namn på?

Jag bytte player.dff till bomber.dff och tvärtom, sen bytte jag player.txd till bomber.txd och tvärtom.

Öppna gta3.img och leta igenom filerna efter *.dff filer. Det är modelfilen och byt den med player.dff. Det är nog bra att byta *.txd också...

Jag har inte riktigt kommit på än hur man kan spela med tex en hora och ha rätt textur. Jag byter bara model. Jag hoppas att nån annan kan fixa det...Hultenius verkar vara den med mest kunskaper så jag litar på honom att han klarar det...*sätter massa press på honom*

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag bytte player.dff till bomber.dff och tvärtom, sen bytte jag player.txd till bomber.txd och tvärtom.

Öppna gta3.img och leta igenom filerna efter *.dff filer. Det är modelfilen och byt den med player.dff. Det är nog bra att byta *.txd också...

Jag har inte riktigt kommit på än hur man kan spela med tex en hora och ha rätt textur. Jag byter bara model. Jag hoppas att nån annan kan fixa det...Hultenius verkar vara den med mest kunskaper så jag litar på honom att han klarar det...*sätter massa press på honom*

Jag ska ta en titt när jag får tid, jag her levt under stress några dagar nu, men så fort jag får tid....

Btw, jag har äns inte hunnit testa att ändra modell än... men nu ska jag sova, har jobbat natt idag och känner mig stendöd i hela kroppen...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...