Jump to content

Skolmaten


Stevex
 Share

vad tycker du om skolmaten  

88 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 78
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

Okej, det jag menade är att maten kostar mer per huvud för dom än för eleverna. För det är väl så?

Jag har hört (från min lärare) att elever får ca 4 kr per måltid. medans dem i fängelset får typ 7 kr... i min skola får vi bra mat anser jag iaf, inte så varm dock....

vote: god men kan vara bättre

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha, då har man ätit "Hamburgare med mos" idag då. hamburgaren var ungefär som en oxjärp i formen och moset syntes inte till på länga vägar, däremot kalla bröd och vattnig sallad fans det gott om. Riktig tur att man köpte sig en ost/skink baguette på alladin efter idrotten då :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha, då har man ätit "Hamburgare med mos" idag då. hamburgaren var ungefär som en oxjärp i formen och moset syntes inte till på länga vägar, däremot kalla bröd och vattnig sallad fans det gott om. Riktig tur att man köpte sig en ost/skink baguette på alladin efter idrotten då :angry:

Men de va ja inge smör :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag var ung... vilket jag visseligen fortfarande är, men det har inget med saken att göra... så smakade skolmaten hemskt. Mjöliga potatis, vattnig sås...

Sen började ja gymnasiet och fick veta att vi skulle äta på en resturang. Bara det att all maten de serverade där var uppvärmda färdigrätter. Alltså Billys Panpizza, Felix köttfärspajerm Findus piroger för hela slanten. Och när det inte var det så var maten knappt ätbar.

Sen började jag Folkhögskola och då fick jag äntligen riktig mat som var lagade av folk som visste vad de gjorde. (Förutom vissa dumma ideer de hadde som att göra Cheesecake av vitlöksost och kladdkaka med kokkos på)

Här jag är nu är maten inget vidare eftersom den lagas av folk som inte kan laga mat och behöver träningen. :ermm:

Det var min historia. :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote : God men kan vara bättre

Ibland är maten god men inte alltid. Men det är inte maten som är det största problemet på min skola utan att dom diskar talkrikarna och bestiken för långsamt. Ibland är det bara knivar att ta och ibland är glasen skit varma för dom precis diskats och talrikarna blöta. :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har hört (från min lärare) att elever får ca 4 kr per måltid. medans dem i fängelset får typ 7 kr... i min skola får vi bra mat anser jag iaf, inte så varm dock....

vote: god men kan vara bättre

Och de i fängelset är oftast över 20 år och behöver mat liksom... Du kan inte ge dom barnpuré liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ibland är maten god men inte alltid. Men det är inte maten som är det största problemet på min skola utan att dom diskar talkrikarna och bestiken för långsamt. Ibland är det bara knivar att ta och ibland är glasen skit varma för dom precis diskats och talrikarna blöta. :ermm:

Det hadde jag helt glömt att nämna ja. Dessutom har vi nått konstigt system att disken sköts av elever :angry: man brukar få stå där en eller två ggr per termin :(

Edit: k*k-mätar tråd om sämst skolmat? :(

Redigerad av HemuleN
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmmm... Om ni bara visste vad som kan finnas i vanlig korv. ^_^ Jag har hört om folk som spytt i korvsmetar och sen iaf gjort korv på den. :o Och det är inte ovanligt att en och annan råtta slinker ned i köttkvarnarna på korvfabriker. :)

Korv och köttbular är väll allt som inte går att göra nått annat av, typ varbölder och sånt som djuren kan tänkas ha på sig, (Vår hemkunskapslärare sa det iaf, fast de kanske e för att han inte vill att vi ska köpa färdiglagad mat ^_^ )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...