Jump to content

S.T.A.L.K.E.R


chiligr
 Share

Recommended Posts

Ehm jag vet inte riktigt vad det är för spel :">

kan någon berätta lite om vad det handlar om och vad är det till PC,Ps2 eller?

Har för mig att det är något om en explosion från en kärnkraftsgenerator eller kraftverk, eller något i Tjernobyl (Stavning?) och man är en ur en amerikansk 'räddningsgrupp' som reser dit för att titta vad som hände när man tappade kontakten med Tjernobyl.

Dock vet jag inte riktigt vad som händer nånstans där men sen träffar man nån gubbe i en bunker som ger en lite uppdrag och så.

Enligt olika källor skall spelet drivas på hela tiden och fiender och andra 'stalkers' är programmerade att jaga när de blir hungriga etc. Vilket troligen bara kommer göra spelet mer roligt. :ermm:

I vilket fall som så sägs det att även lik kommer rutna efter en tid vilket kommer ge dig tanken på om det ligger en färskt köttklump på gatan att kanske inte gå och leta pengar, kläder och vapen där eftersom kroppen kanske bevakas? Kanske är det en fälla? :rolleyes:

Jag tror iaf att spelet kommer bli fett kung! Om jag uttrycker mig så! ^_^ Kommer lätt att köpa det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo det är klart....för er som inte har en tillräckligt bra dator -_- det jag sa var att om de utvecklar ett spel till både pc och konsol så får vi pc-spelare lide :)

Det som oftast gör att vi som lirar på PC får lida är att det just är en PC man lirar på. Grafiken hade kunnat vara mycket bättre än den vi har sett idag, men utvecklarna måste ta hänsyn till alla som har sämre datorer. Så det där om att dom gör spelet sämre för att dom utvecklar spelet till olika format samtidigt är inte riktigt sant, i alla fall om det gäller PC.

Med spel som endast kommer till konsoler därimot är det dåligt att spelen kommer till alla konsolerna. Eftersom PS2 har sålt bäst så bryr sig inte utveklarna om att maxa spelet till t.ex. Xbox, för dom lägger med tid på PS2 versionen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det som oftast gör att vi som lirar på PC får lida är att det just är en PC man lirar på. Grafiken hade kunnat vara mycket bättre än den vi har sett idag, men utvecklarna måste ta hänsyn till alla som har sämre datorer. Så det där om att dom gör spelet sämre för att dom utvecklar spelet till olika format samtidigt är inte riktigt sant, i alla fall om det gäller PC.

Med spel som endast kommer till konsoler därimot är det dåligt att spelen kommer till alla konsolerna. Eftersom PS2 har sålt bäst så bryr sig inte utveklarna om att maxa spelet till t.ex. Xbox, för dom lägger med tid på PS2 versionen.

Alltså, i mång spel som utvecklats till flera format samtidigt så har útvecklarna inte orkat komma med ny grafikmotor etc till pc:n. Därför blir det ibland en ren konvertering utav tex Ps2- verisionen.

Det blev lite snurrigt där med, FÖRLÅÅÅT :'( :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man påstår att S.T.A.L.K.E.R. inte har snygg grafik måste man ju vara en psykiskt störd perfektionist... Jag såg en in-game screen i en gammal pcg.. sammtidigt hadde dom tagit en riktig bild på området att gämmföra med, jag kan ju säga att den enda skillnaden var antalet träd :) "En vis man sade, STALKER shadow of Tjernobyl är lika snyggt som Far-Cry fast i en bajs brun nyans"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...