Jump to content

Forza Motorsport


Frostic
 Share

Recommended Posts

Det finns redan en tråd om ett av de stora bilspel som släpps under våren (GT4), så jag tänkte jag skapar en tråd om ett spel som har potentialen att bli bättre, eller iallafall lika bra (Forza Motorsport).

På papperet så ser GT4 bättre ut med hur många licensierade bilmärken som helst, men om man kollar under ytan verkar det som om Forza Motorsport man bli mer realistiskt än GT4, det grundar jag p åatt det inte kommer gå att köra sönder sina bilar i GT4, men det kommer därimot gå i Forza.

Bilarna i Forza:

http://www.gamereactor.se/texter/?id=3235

Lite bilder: http://www.gamereactor.se/texter/?id=2348

Grafiken ser även ut som om den kommer bli lite bättre än i GT4.

Så jag tror faktiskt att vi som gillar bilspel, och som har turen att äge både en PS2 och Xbox kommer få njuta den här våren. :P

Vilket spel av de här två tror ni kommer ge den mest realistiska spelupplevelsen?

Redigerad av danneroller
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På papperet så ser GT4 bättre ut med hur många licensierade bilmärken som helst, men om man kollar under ytan verkar det som om Forza Motorsport man bli mer realistiskt än GT4, det grundar jag p åatt det inte kommer gå att köra sönder sina bilar i GT4, men det kommer därimot gå i Forza.

Bilarna i Forza:

http://www.gamereactor.se/texter/?id=3235

Lite bilder: http://www.gamereactor.se/texter/?id=2348

Grafiken ser även ut som om den kommer bli lite bättre än i GT4.

Så jag tror faktiskt att vi som gillar bilspel, och som har turen att äge både en PS2 och Xbox kommer få njuta den här våren. :lol:

Varför göra en ny tråd om GT4? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Danneroller, du verkar ha fattat vilka spel man ska lira (förutom GTA förstås! ;) ). Jag sitter i samma båt som du, har PS2 och Xbox och kan inte välja antingen eller, så det blir nog köp av bägge spelen! Är djupt inne i GT-serien, men det är kul med seriösa utmanare.

Vi får la vänta tills bägge spelen haft release, så kan vi diskutera lite!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Danneroller, du verkar ha fattat vilka spel man ska lira (förutom GTA förstås! :rolleyes: ). Jag sitter i samma båt som du, har PS2 och Xbox och kan inte välja antingen eller, så det blir nog köp av bägge spelen! Är djupt inne i GT-serien, men det är kul med seriösa utmanare.

Vi får la vänta tills bägge spelen haft release, så kan vi diskutera lite!

Jo, det får vi göra. Är ju inte så fasligt lång tid tills vi får GT4 nu. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Härligt att höra! Jag hade inte hört att Forza Motorsport förens nu..

Ser riktigt lovande ut måste jag säga men jag tvekar på om det blir bättre än GT4!

Vill försöka skaffa båda spelen, GT 4 är redan ett självklart val köpa så får se om detta också blir det :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Härligt att höra! Jag hade inte hört att Forza Motorsport förens nu..

Ser riktigt lovande ut måste jag säga men jag tvekar på om det blir bättre än GT4!

Vill försöka skaffa båda spelen, GT 4 är redan ett självklart val köpa så får se om detta också blir det :ermm:

För mig blir båda spelen sjävklara, är ju så pass mycket spelbilsnörd så det blir båda. ^_^

Edit: ska självklart vara bilsspelsnörd. Var nog lite trött när jag skrev det där. :rolleyes:

Redigerad av Frostic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns redan en tråd om ett av de stora bilspel som släpps under våren (GT4), så jag tänkte jag skapar en tråd om ett spel som har potentialen att bli bättre, eller iallafall lika bra (Forza Motorsport).

På papperet så ser GT4 bättre ut med hur många licensierade bilmärken som helst, men om man kollar under ytan verkar det som om Forza Motorsport man bli mer realistiskt än GT4, det grundar jag p åatt det inte kommer gå att köra sönder sina bilar i GT4, men det kommer därimot gå i Forza.

Bilarna i Forza:

http://www.gamereactor.se/texter/?id=3235

Lite bilder: http://www.gamereactor.se/texter/?id=2348

Grafiken ser även ut som om den kommer bli lite bättre än i GT4.

Så jag tror faktiskt att vi som gillar bilspel, och som har turen att äge både en PS2 och Xbox kommer få njuta den här våren. :)

Vilket spel av de här två tror ni kommer ge den mest realistiska spelupplevelsen?

Först och främs vill jag förklara all för dig.

Forza är nästan intill realistisk som GT4.

Att köra i sönder sina bilar är inte roligt och det ser patestiskt ut i Forza. Krockar du 180km/h så funkar bilen fortfarande. CP. Men även om GT har inte det så är det bättre eftersom hellere ha inget än ha det men det ser cp ut -_-

Och grafiken...du har helt fel. Forza har sämre grafik! Du måste vara blind eller cp t.o.m.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är bättre att ta bort krockfunktionen helt än att som antagligen Forza kommer bli, att du kör i en hastighet av ca 100 och sedan krockar rakt framifrån och sedan kan backa ut och fortsätta allstå hur kul är det?

Skulle vara roligare och mycket mer realistisk att du måste avbryta racet i sånna fall men det kan tyckas jobbigt om du kört kanske 8/10 varv eller liknande...

Därför är det bättre att ta bort krockfuntionen helt å hållet!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är bättre att ta bort krockfunktionen helt än att som antagligen Forza kommer bli, att du kör i en hastighet av ca 100 och sedan krockar rakt framifrån och sedan kan backa ut och fortsätta allstå hur kul är det?

Skulle vara roligare och mycket mer realistisk att du måste avbryta racet i sånna fall men det kan tyckas jobbigt om du kört kanske 8/10 varv eller liknande...

Därför är det bättre att ta bort krockfuntionen helt å hållet!

Är väl mer realistiskt att man kan krocka i 100 och bilen blir en aning skadad men du kan fortsätta än om det inte blev nånting.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är väl mer realistiskt att man kan krocka i 100 och bilen blir en aning skadad men du kan fortsätta än om det inte blev nånting.

Tro mig, du kan inte fortsätta köra en bil efter att krockat med den i 100km/h

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...