Jump to content

Car modding battle!


Tackleberry
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 853
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

@ Tackleberry: Gillar den skarpt, faktiskt den snyggaste som jag sett. Dock så har jag ju inte sett KalleRs men din ligger först förutom honom, då jag misstänker att hans är bra :)

Tycker att du klippt ut bilen väldigt bra, och att de nya skuggorna ser rätt korrekta ut. Sen så gillar jag fronten, men luftintaget (?) på taket sitter väl för långt till vänster (från bilden sett) då den väl ska sitta i mitten. Kepp up the good work, om man vill uttrycka sig så -_-

edit:

Såg att kaller lagt upp den på en annan server nu så jag kunde se den, och jag är mycket tveksam om vilken som jag tycker är bäst. Gillar färgen på din Tackle, men KalleRs front som är gjort utan ngt från någon annan bil (väl?), vilket är ju riktigt duktigt gjort. Vet inte vilken jag ska lägga min röst på :D

Förresten, tycker inte alls att det är något fel på fälgarna ;)

Redigerad av Marquis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@ Tackleberry: Gillar den skarpt, faktiskt den snyggaste som jag sett. Dock så har jag ju inte sett KalleRs men din ligger först förutom honom, då jag misstänker att hans är bra :teehee:

Tycker att du klippt ut bilen väldigt bra, och att de nya skuggorna ser rätt korrekta ut. Sen så gillar jag fronten, men luftintaget (?) på taket sitter väl för långt till vänster (från bilden sett) då den väl ska sitta i mitten. Kepp up the good work, om man vill uttrycka sig så ^_^

edit:

Såg att kaller lagt upp den på en annan server nu så jag kunde se den, och jag är mycket tveksam om vilken som jag tycker är bäst. Gillar färgen på din Tackle, men KalleRs front som är gjort utan ngt från någon annan bil (väl?), vilket är ju riktigt duktigt gjort. Vet inte vilken jag ska lägga min röst på ;)

Förresten, tycker inte alls att det är något fel på fälgarna ;P

OM du nu agerar expert. Vad tycker du då om min? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

men luftintaget (?) på taket sitter väl för långt till vänster (från bilden sett) då den väl ska sitta i mitten.

Jag har sett bilar där den sitter på kanten. Testade att ha den i mitten, men kom fram till att den passade bättre på sidan. Tack för att du gillade den!

Håller du på med en själv? Vore roligt om du blev klar tills imorrn isf.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad tyckte ni om min?

Själv är jag inte alls nöjd, känns som jag kunde presterat mera :teehee:

Ioförsej så är detta denna tredje bilen jag moddar i Photoshop och jag har inte haft någon tidigare erfarenhet av Photoshop så jag håller fortfarande på att lära mig! Det är mycket jag skulle vilja ha hjälp med ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte bedöma några av de bättre.

@ Upson:

Snygg! Speciellt motorhuven och spoilern. Fäärgerna gillar jag dock inte så mycket, fast snyggare än många andras. Den nya motorhuven är det jag gillar bäst.

Lite synd att du inte fick fronten att flyta ihop så bra. Ganska stor skillnad i färg och glans på den. Synd att du har slarvat lite också, se till fänster om lyset. Ser ut som du har glömt lite där.

För övrigt en ganska bra moddad bild och än av de bättre bidragen. Dock lite slarvigt för att kunna vinna.

@ m0rd0r:

Häftig, men kanske lite för mycket. En bra moddad bil, men inte så komplicerat. Snygga färger, men jag vet inte om det passar med så många. Neonen och carbonet är bra gjorrda. Draken är också skickligt inlagd, men passar inte så bra.

Du är bra på att modda, men skulle behöva träna din känsla för att synka färgerna i bilden. Också en av de bättre bidragen.

@ KalleR:

Skickligt, som alltid. I bilden har du visat att du är duktig, men kanske inte den snyggaste bilden. Fronten var bra gjord, och lyserna likaså. Fast jag vet inte om bilen blev så mycket snyggare med de nya lyserna. En bra bild som ser ganska verklig ut, men jag hade hoppats på att du skulle gjort lite er effekter.

En bra bild, men jag vet att du kan bättre. Jag tycker att du inte gjorde det bästa du kan, men ändå en av favoriterna.

@ Kalan:

Lika som KalleR visar du prov på vad du kan. Fast om jag ska säga vad jag tycker så är bilen ganska ful. De orenge delarna passar inte in så bra och fälgarna ser lite skumma ut. Dessutom ser det ut som säterna är alldeles för lagt bak för att det ska se realistiskt ut.

Bra moddat, men inte så snyggt.

Lite luddigt om vem jag ska rösta på, men jag ska bestämma mig snart. Det kan ju komma in nya också, men jag tror de här fyra + min egen kommer att bli topp5.

Imorgon kommer jag att presentera hur röstningen kommer att gå till. Ni som fortfarande håller på får skynda er lite.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fixat!

Marquis: Du som har kommentarer till de flesta, kan du inte kommentera min bild också. Skulle vilja höra lite vad folk tycker. Den finns här: http://img114.exs.cx/img114/4729/pontiacgt...adspegel6ef.jpg

.får jag oxå säga vad jag tycker? gör det i vilket fall som helst :teehee: tar dock bara upp dom negativa sakerna eftersom jag är pessimist av naturen..

frontspoilern sitter snett åt alla håll och kanter..

huvscoopet och takscoopet sitter oxå snett..

takscoopet är väldigt hackigt utklippt..

rutorna är färgade/dåligt utfört färgbyte..

vänster bakre sidoruta har en annan färg än alla andra rutor..

mellanrummet mellan vingen och karossen är mörkt..

man ser originalbakgrunden genom framrutan..

osv..

se det som konstruktiv kritik ^_^

Redigerad av ^MeTaNoLiC^
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

.får jag oxå säga vad jag tycker? gör det i vilket fall som helst happy.gif tar dock bara upp dom negativa sakerna eftersom jag är pessimist av naturen..

frontspoilern sitter snett åt alla håll och kanter..

huvscoopet och takscoopet sitter oxå snett..

takscoopet är väldigt hackigt utklippt..

rutorna är färgade/dåligt utfört färgbyte..

vänster bakre sidoruta har en annan färg än alla andra rutor..

mellanrummet mellan vingen och karossen är mörkt..

man ser originalbakgrunden genom framrutan..

osv..

se det som konstruktiv kritik

Svar på dina klagomål i samma ordning som du skrev:

Frontspoilern sitter inte speciellt snett.

Inte huvscoopet och takscoopet heller.

Takscoopet är lite dåligt utklippt, men det hände när jag bytte bakgrund.

Ser inte vad det dåliga är i mitt färbyte på vindrutorna, berätta.

Vänstre och högre bakre sidrutorna har annan färg medvetet, du har aldrig sett då de bakre är mer tonade?

Ska mellanrummet vara vitt eller? Skugga är mörkt.

Klart man ser det! Vad ska man annars se?!

Jag tycker din kritik var överdriven och fel. Du borde ta reda på lite saker innan du skriver. Uppfattade det inte som konstruktiv kritik, eftersom jag inte fick några som helst tips på vad jag skulle kunna göra bättre.

Om jag ska säga vad jag tycker, så är ditt bidrag riktigt fult. Allt du har gjort är ändrat färg och satt ditt de fulaste fälgarna jag sett. Skulle inte förvåna mig om du kom sist i tävlingen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...