Jump to content

Utrikesministern...


Mr Mister
 Share

Recommended Posts

Jag måste säga att vår nye utrikesminister borde byta jobb. Om man inte vet var Phuket ligger skall man inte behöva bära ansvaret för så många svenskar.

Ett bra tips till Laila är att besöka sidan www.geosense.net. Där borde hon lära sig ett och annat. :D

Om någon vill möta mig på geosense kan ni kontakta mig på msn: mr_mister_no1@hotmail.com

Jag är ju trots allt hyfsat bra på geografi... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker inte hon ska vara kvar som utrikesminister men det beror inte på det. Jag tycker det att det är lågt att smutskasta henne för att hon inte visste vad Phuket var. Dock förvånar det mig rätt mycket att hon inte visste det :D Jag visste det, men man kan ju inte begära att utrikesministern ska kunna veta var ALLA ställen där det kan hända en katastrof ligger. ;)

Redigerad av samool
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag måste säga att vår nye utrikesminister borde byta jobb. Om man inte vet var Phuket ligger skall man inte behöva bära ansvaret för så många svenskar.

Ett bra tips till Laila är att besöka sidan www.geosense.net. Där borde hon lära sig ett och annat. :D

Om någon vill möta mig på geosense kan ni kontakta mig på msn: mr_mister_no1@hotmail.com

Jag är ju trots allt hyfsat bra på geografi... ;)

Ja nog var det riktigt pinsamt, dessutom visste de på UD inte ens vad en tsunami är för något. Ganska så svårt att då bygga upp en handlingsplan vad man ska göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förstår inte varför...

Så alla som jobbar med inrikespolitiken måste vara bra på inhemsk geografi?

Det kan ju vara en fördel. Ska man besluta något om tex infrastrukturen i landet är det ju bra om man känner till om det handlar om stad eller landsbygd man ska förändra. Att man åtminstone vet vad man beslutar om. Vidare handlar det ju lite om allmänbildning också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan ju vara en fördel. Ska man besluta något om tex infrastrukturen i landet är det ju bra om man känner till om det handlar om stad eller landsbygd man ska förändra.

Ska man besluta om infrastrukturen har man nog lite bakgrundsinfo. Tror knappast man får en direkt fråga, och så var allt klart.

Ähh skit samma förresten. Geografi kan vara en fördel i mycket, deal.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...