Jump to content

Skumma personer


Cortez
 Share

Recommended Posts

Jag tänkte att här kan man skriva skumma/roliga/konstiga människor man träffat på bussen eller tbanan eller annat fordon... sin egen personbil kanske. I alla fall, kan berätta den senaste, ganska regular grej, men jag har suttit brevid massor med konstiga människor, men har inte så bra minne av de för tillfället.

Ok, så här var det. Jag var på väg till plugget som vanligt med bussen. Satt och lyssnade på Tupac på mp3spelaren.( =) ) Kollar ut genom fönstret, och har allmänt tråkigt. Äckligt väder, snö och slask, dessutom blåser det kallt. Well, utanför bussen i alla fall. En annan kille, sitter lite längre fram i bussen. Han sover halvt, så han missar att trycka på knappen i tid för att stiga av. Då går han fram till föraren och ber henne at stanna bussen mitt i vägen så han kan gå av, nej, det går inte, vänta tills nästa. Nu håller han sig lugn 10 sekunder, sen

"- VAFAN KAN DU SLÄPPA BUSSEN KÄRRING! "

Notera att jag inte skrivit fel, han sa så. En annan flicka i bussen påpekar detta och skrattar, detta besvarar han på det mest intelligenta sättet:

" DIN MAMMA!!!!! "

"- Jävla kärring, ska jag gå hela den vägen tillbaka till plugget?!?!!?! "(ungefär 200 m)

Nu håller han sig lugn, 5 sekunder till det vill säga. Då han ska gå av.

"- FAN VAD FUL DU ÄR!"

Då frågar busschaffisen vad han sa, och han går fram och säger att hon är ful ännu en gång. Då han ännu en gång påpekar att han ska gå behöva den långa sträckan på 200 m. Tillslut går han av.

Hmm, har en annan sak på tunnelbanan, konstigt och konstigt...

En kvinna i 40årsåldern tror jag, satt och glodde på mig i 20 min när jag åkte tunnelbana... Inte för att jag brydde mig men ändå. Jag har verkligen åkt buss med många konstiga kufar, men jag kommer inte på nåt för tillfället. Men en kille hade åkt tunnelbana med en gammal gubbe som slog barn med en käpp, haha.

Nåja, vilka snubbar har ni åkt med?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 81
  • Ålder
  • Senaste inlägg

När jag var hos min moster i stockholm skulle vi ta t-banan någonstans(kommer inte ihåg vart).

Iallafall sitter alla tysta och så. Men så kommer det in en fullgubbe på tåget :blink:

Han får syn på några turister. Han går fram till dem och skriker: VA FAN GLOR NI PÅ ER JÄVLA NEGRAR!!!

JÄVLA IDIOTER SLUTA GLO FÖR FAN!

och dem bara skrattade ;)

Föresten gick han in i mig ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varje Onsdag som jag har åkt buss under December och Januari så är det alltid en gubbe som ska av vid ett stopp... Problemet är att för att öppna bussdörren så ska man trycka på en knapp (på de mordernare sl-bussarna)... Han fattar inte detta så när bussen börjar rulla så skriker han HALLÅ HALLÅ FÖR FAN HALLÅ STOPPA DEN JÄVLA BUSSEN (fast med lite stakningar eftersom han är gammal).

Det värsta är att han aldrig lär sig! Så nu sitter varje onsdag med späning när han ska hoppa av :blink: ...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle hem från skolan. I närheten av min busshållplats plingade och beredde mig på att gå av. Vad gör busschafören då? Han åker för långt och jag får skrika till honom att jag ska av. Jag går av 100 meter efter jag ska av och tänker jaja... Jag vänder mig om och "fuckar" mot bussen och börjar gå... Efter ca tre sekunder hör jag "Din jävla skit!!!" varpå jag vänder mig om och ser busschaffören rusa emot mig:S Han tar tag i mig och skriker och har sig. Sen släpper han mig och går in i bussen och åker iväg...

Redigerad av Zack
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, skumma grejer! :P

Lite läskigt är det när sånnadär personer som tänker högt kommer in..

Har sett.. och framför allt hört sånna personer flera gånger..

När man åker nånstans med klassen, alla sitter och kollar på varandra och försöker låta bli att skratta ^_^

Dom sitter och säger "Kalles mat var inge go, usch för han" t,ex.

Skitläskigt.. Har en annan skojig berättelse när jag var på Skansen med klassen...

"Japanerna på Bergbanan" kallar vi den, ska berätta sen :blink:

EDIT: Japanerna på Bergbanan

Jag och 2 eller 3 andra skulle gå uppför berget på Skansen. Vi ville åka ner för bergbanan ^_^

Så kom vagnen och vi hoppade in. Den stog och puttrade ett tag. Sen kom några japanska turister på den sidan man skulle gå av. Vi trodde dom skulle gå in i vagnen.

Men dom skulle ta ett kort. Så frugan säger genom glaset "We will take a picture" eller nåt och vi nickar. Mannen står en bit bort och fokuserar kameran och sånt.

Sen plötsligt öppnas dörren på stiga-av-sidan. Då går frugan in och säger att dom bara ska ta ett kort. Hon står kvar i vagnen och så fortsätter gubben fokusera eller nåt. Sen stängs dörrarna! ^_^

Frugan blir lite... ja.. hon undrar vad som händer och blabla.. Sen börjar vagnen röra sig långsamt neråt för berget

En av mina kompisar säger "We are going down" eller nåt, och vi står och småskrattar. Jag som inte är så bra på engelska, håller käft.

Jag ville säger nånting som "It's like a roller coaster" eller nåt sånt.. :) Bara för att skojas då..

Göbben stog kvar där uppe och tog kort när frugan åkte ner.. :D

Där nere, man måste ju betala för att åka upp...

Vi gick till biljettkassan och så kollade vi kamerorna.. Gubben stog kvar där uppe.

Då sa killen i huset "Vad gör ni grabbar?"

Så började vi förklara att dom skulle ta ett kort och så råkade hon åka ner och blabla..

Hon fick åka upp igen.. Vi tänkte gå, då jag fick en tankeställare.

"Vad kul om han åker ner när hon åker upp!" sa jag till dom andra, och vi ställde oss och tittade. Vad ser vi efter ett tag?

Jo, gubben som kommer ner! ;)

Då går vi fram till killen i luckan igen och säger att han åkt ner och hon åkt upp.

Då får han också åka upp, och killen är schysst och frågar om vi vill följa med, gratis.

I vagnen på väg upp snackar vi lite med gubben. "Where are you from?" sa gubben och såntdär..

När vi sen gått åt varsitt håll (turisterna och vi) skrattade vi som fan ^_^

Hände i slutet av sommaren 2004 tror jag.. var så jävla kul att vara där när allt hände.. :lol:

EDIT2: Kanske inte så "skumt" men det var jävligt kul!

@guardin: haha, nice tant!

Redigerad av GTaJäGaReN
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På bussen som går från stan hem (ca 2 mil) åker det ibland med en senil gammal kärring som tror hon är bästa vän med busschauffören :blink: nåja, en gång skulle hon hjälpa buss chauffören att svänga i en korsning och där stog en volvo 740 och hon skulle kolla så det gick bra där. så ropar hon "det är lungt! kör på!" och sen kör bussen rakt in i arselet på volvon och tanten ropar "kan du inte köra?!? har du lånat körkortet av din mamma eller?!?" det var lol ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle hem från skolan. I närheten av min busshållplats plingade och beredde mig på att gå av. Vad gör busschafören då? Han åker för långt och jag får skrika till honom att jag ska av. Jag går av 100 meter efter jag ska av och tänker jaja... Jag vänder mig om och "fuckar" mot bussen och börjar gå... Efter ca tre sekunder hör jag "Din jävla skit!!!" varpå jag vänder mig om och ser busschaffören rusa emot mig:S Han tar tag i mig och skriker och har sig. Sen släpper han mig och går in i bussen och åker iväg...

HAHAHAHAHA!

Klart bäst. :blink:

EDIT:

@guardian: HAHAHAHA! Nummer två!

Redigerad av Crice
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Till er som bor i Göteborg ser väl sånt här konstant, så det är inget ovanligt... ^_^

Fiasko #1: Jag var ganska liten då jag åkte spårvagnen... när den stannade i slutstationen så kom en mamma med barnvagn och frågade:

"-Varför öppnade du aldrig dörrarna så att vi kunde gå av!"

"-Du kanske inte tryckte på knappen..."

"-Vad menar du? Du ska ju sköta det där..."

"-Jag tror inte det..."

Sedan såg man vredet i mamman , i det ögonblicket då hon gick fram till chauffören och gav henne en örfil... sen så började cat-fighten med sparkar och hårdragningar... :lol:^_^

Fiasko #2: En berusad snubbe kliver på vagnen och det var för cirka två år sedan... han börjar snacka med mig som om jag är hans kompis och eftersom jag har svart hår och västasiatiskt utseende, så börjar han snacka hiphop-språk och slang, som om jag bodde på en farlig förort... Sedan börjar han snacka tjejer och som man säger i Stockholm och på turkiska: "guzzar"... Det var ganska roligt eftersom han är svensk, kritvit, har öl i handen och snackar om "guzzar"... ;)

Fiasko #3: Skulle påväg till sommarjobbet i Saluhallen då en man (berusad) klev på vagnen och försökte vara rolig genom att hoppa runt och annat... men i detta fallet så var det också en mörkhyad på vagnen framför mig (en somalier för att vara exakt)... när mannen såg somaliern började han säga lugnt (så alla hörde i alla fall):

"Ni negrer, ni tror ni äger allt... ni tror ni kan få allt ni ser, speciellt våra tjejer..."

Somalien gjorde inget annat än att hålla med (säker sarkasm) men däremot blev jag skitförbannad och var nära på att slå han på käften... han skulle ju inte göra motstånd eftersom han knappt kunde stå... men jag sket i det. Sedan kom chauffören som var en ung tjej... när hon sa "Lämna vagnen" så svara han roligt:

"Å' vem fan e' du?" ^_^

... och så vidare med alla buss- och spårvagnsfiaskon! :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag måste jag ha sett världens grymmaste farfar eller morfar..så här var det:

Jag och mina kompisar var på väg till biblioteket på lunchrasten för att se om det fanns nån ledig dator. Då såg vi några 7:or som kastade snöbollar på en parkeringsskylt. Då kom det en gubbe fram till dom (han måste varit typ 60-70) och sa "Sluta kasta på skyltarna, folk måste ju få se vart dom ska parkera". "Äh, vem bryr sig" sa en av 7:orna då och kastade ännu en snöboll på skylten. Då gjorde gubben en snöboll och kastade den rakt i ansiktet på den 7:an. Då skrek 7:an "VA FAN GÖR DU GUBBJÄVEL"!!! Då tog gubben tag i 7:ans tröja och skrek "NU HÅLLER DU KÄFTEN DIN JÄVLA SLYNGEL!!" Sen puttade han ner honom i en snödriva och gick därifrån. Jag och mina vänner skrattade åt detta hela dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag måste jag ha sett världens grymmaste farfar eller morfar..så här var det:

Jag och mina kompisar var på väg till biblioteket på lunchrasten för att se om det fanns nån ledig dator. Då såg vi några 7:or som kastade snöbollar på en parkeringsskylt. Då kom det en gubbe fram till dom (han måste varit typ 60-70) och sa "Sluta kasta på skyltarna, folk måste ju få se vart dom ska parkera". "Äh, vem bryr sig" sa en av 7:orna då och kastade ännu en snöboll på skylten. Då gjorde gubben en snöboll och kastade den rakt i ansiktet på den 7:an. Då skrek 7:an "VA FAN GÖR DU GUBBJÄVEL"!!! Då tog gubben tag i 7:ans tröja och skrek "NU HÅLLER DU KÄFTEN DIN JÄVLA SLYNGEL!!" Sen puttade han ner honom i en snödriva och gick därifrån. Jag och mina vänner skrattade åt detta hela dagen.

Het gubbe... Sån ska jag vara när jag blir alldeles för gammal :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

HAHAHAHAHA! ^_^ Aeg tråd! ;) Måste dela med mig av mina historier!

Norsk fullgubbe:

När vi var i Oslo på skolresa i sexan (Maj 2002) skulle våran klass ta spårvagnen till nåt ställe. När vi sitter där stiger det på en norsk fullgubbe (och därför prata han dubbelt så roligt ^_^ ). Hursomhelst börja han tjata på varenda person som satt nära honom. Sen börja han prata med min klasskamrat och fråga vart hon bodde. Hon svara "Jag bor i Sverige". Då svara gubben - "Ja, det ligger runt hörnet där borta!" :lol: Fan vad vi garva sen!! :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

HAHAHAHAHA! ;) Aeg tråd! ^_^ Måste dela med mig av mina historier!

Norsk fullgubbe:

När vi var i Oslo på skolresa i sexan (Maj 2002) skulle våran klass ta spårvagnen till nåt ställe. När vi sitter där stiger det på en norsk fullgubbe (och därför prata han dubbelt så roligt :lol: ). Hursomhelst börja han tjata på varenda person som satt nära honom. Sen börja han prata med min klasskamrat och fråga vart hon bodde. Hon svara "Jag bor i Sverige". Då svara gubben - "Ja, det ligger runt hörnet där borta!" ^_^ Fan vad vi garva sen!! :blink:

Hahahaha!! Den där var ju fan bäst ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske att det brukar åke en gubbe med bara kort byxor på sig med t-banan(sommar som vinter)som brukar stå å dansa nån konstig dans, har sett honom flera ggr

Ja han ja! Turkosa kortbyxor och står och dansar hela tiden :blink:

Han kommer från nåt land där man inte får gå med bar överkropp.. iaf vad jag hört.. han borde frysa ganska rejält ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skönast var ju lätt när jag och min polare och en till åkte stadsbussen hem till honom. då kommer en full tjock tant i 50-55 år åldern. sen pekar hon på ögonen på sig själv och säger titta här och inte här(pekar på brösten nu) när du pratar till mig! sen frågar min polare jag har ju inte sagt något till dig ju! sen säger hon samma sak, då sa min kompis jag har inte agt något till dig! så slog tanten honom över käften (bitch slap som man säger) dom kom chauffören och skickade av kärrigen. det var lodis lol :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...