Jump to content

Datorn har blitt segare


Maxz
 Share

Recommended Posts

Jag tycker att min dator verkar ha blivit segare då jag spelar spel, även när det tex. laddar ett spel.

Vad kan det bero på? Jag har defragmenterat hårddisken ett antal ggr, sökt efter spyware och efter virus. Men den känns ändå likadant, när jag spelar spel så hackar det till Jag har förvisso intstallerat fler program den senaste tiden, men inte något överdrivet mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att min dator verkar ha blivit segare då jag spelar spel, även när det tex. laddar ett spel.

Vad kan det bero på? Jag har defragmenterat hårddisken ett antal ggr, sökt efter spyware och efter virus. Men den känns ändå likadant, när jag spelar spel så hackar det till Jag har förvisso intstallerat fler program den senaste tiden, men inte något överdrivet mycket.

Värmeproblem kanske, hade jag, kör med utan chassi nu.

Annars testa formatera som sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Defragmentering brukar hälpa.

Öka storleken på växlingsfilen. (ex. 2048 som min. och max.)

Starta msonfig och kolla vilka proram som startar samtidigt som datorn och stäng av alla onödiga.

Installera drivrutiner för moderkort (utan dessa är alla datorer trögare än vad de borde vara), grafikkort (när du ändå håller på) och samma sak med ljud.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Defragmentering brukar hälpa.

Öka storleken på växlingsfilen. (ex. 2048 som min. och max.)

Starta msonfig och kolla vilka proram som startar samtidigt som datorn och stäng av alla onödiga.

Installera drivrutiner för moderkort (utan dessa är alla datorer trögare än vad de borde vara), grafikkort (när du ändå håller på) och samma sak med ljud.

Jag har Executive Software Diskeeper inte den vanliga som finns i Windows. vart ändrar man då storleken på växlingsfilen?

Jag har tagit bort lite onödiga program som startas upp när man sätter igång datorn. Drivrutinerna för moderkortet och Grafikortet är installerade samt ljudkortet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ett känt faktum att datorn blir segare ju mer saker du har på hårddisken. Därför är formatering ett väldigt bra val. Om det finns saker du verkligen vill ha kvar, köp dig en CD/DVD brännare, och bränn ut allt du vill ha kvar, dra sen en format. Om du inte vet hur man formaterar, be din pappa eller mamma hjälpa dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo jag vet hur man formaterar (gjorde det varanna vecka på förra datorn).

Bara det att det är så jobbigt att installera om allt skit igen! Jag har en hårddisk med musik,filmer etc. på 40 gb som har 7 gb ledigt utrymme. Sen har jag en 160 gb som är uppdelad i två delar en på ca 90gb och den andra på ca 70gb. På den med 70 gb har jag windows installerat samt andra program. På den större delen har jag spel installerade.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har Executive Software Diskeeper inte den vanliga som finns i Windows. vart ändrar man då storleken på växlingsfilen?

Diskeeper defraggar hårddisken, och har inget med växlingsfilen att göra. Ändra i växlingsfilen kan du göra genom att högerklicka på 'Den här datorn', välja 'Egenskaper', öppna fliken 'Avancerat', öppna Inställningarna för Prestanda, klicka på fliken 'Avancerat' och slutligen klicka på knappen 'Ändra' under Virtuellt minne.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...