Jump to content

Horrorsounds?


AE_Dave
 Share

Recommended Posts

Jag och några kompisar håller på att spela in en skräckfilm, i en scen vi håller på och förbereder så sitter en demon/zombie/monster och tuggar inälvor och tarmar ur ett av sina offer (Dock ser man bara konturer av de två figurerna då det kommer vara aningen mörkt just då.), monstret tittar upp mot huvudpersonen och hoppar iväg väldigt fort bakom ett hörn.

Dock låter inte det speciellt läskigt eller hur?

Jag menar... alltså en zombie som tuggar inälvor och sen hoppar iväg är ju inte läskigt alls, så för att få lite skräckkänsla i den scenen i alla fall fick jag en tanke i bakhuvudet på alla dessa ljuden som används i skräckfilmer.

Undrar efter ett speciellt ljud man ofta hör när någon drar upp en skåpdörr eller undan ett draperi så ligger ett lik där eller när nånting bara tvärt hoppar fram och slaktar någon.

Om jag ska beskriva ljudet låter det ganska ljust, ett tvärt ljud som liksom, "skär" i öronen, om man säger så. :huh: Är dålig på att beskriva då men men...

Någon som vet om dessa ljud finns att ladda hem någonstans eller vilket instrument de spelas med? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här är från Half-life 2. :)

Ett skrik från en zombie när stackan brinner.

Låter som att dom skriker "Hjälp mig" om man lyssnar noga, eller det blir på skånska; "Hjälp maj" hahaha

Ontopic: Kan ingen sida, tyvärr, men kan du lägga ut filmen på nån sida när den är klar så att man kan få titta på den? :)

Redigerad av Hummler
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låter som att dom skriker "Hjälp mig" om man lyssnar noga, eller det blir på skånska; "Hjälp maj" hahaha

Ontopic: Kan ingen sida, tyvärr, men kan du lägga ut filmen på nån sida när den är klar så att man kan få titta på den? (w00t)

Tjá, om jag hittar någon webhost som tillåter mig ladda upp den. Eftersom filmen nog lär bli lite mer än 1 mb (Vilket är den mest vanliga gränsen för uppladning hos gratis webhost.)... :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...