Jump to content

En kille dog


Blaque
 Share

Recommended Posts

Fick igår reda på att en kille i en parallellklass hade dött i fredags. Lärarna ville inte säga vad som hade hänt, men troligtvis dog han av en överdos. Jag kände inte killen, visste knappt ens vem han var, men han hade tydligen gått i min klass nån dag i början av ettan (gymn.). Det känns ju ändå hemskt att en kille på 17 år dör, bara så där.

Tydligen hade killen som dog haft en fest på fredagen och två av de som var där skulle sova över (känner en av dem lite halvt). När de sedan vaknade på morgonen var killen död. Fy fan vad hemskt att vakna på morgonen också är killen som ligger bredvid en död. En del säger att det var amfetamin, en del kokain, men det spelar ju ingen roll.

Jag känner väldigt många som har provat hasch och andra "lätta" droger. Och man har ju tyckt att: So what? Det är väl inte så farligt. När sedan en sån här grej händer inser man att det är jävligt onödigt med narkotika och att en legalisering (som i Holland) är helt fel! För vad är fördelen med narkotika? Att man blir glad i några timmar för att sedan bli helt down och deprimerad tills man får mer?

Ville med detta bara säga att det finns inget bra med knark och det är jävligt onödigt att prova det.

(Har själv blivit erbjuden att testa hasch, men som tur var avstod jag.)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

B) sorgligt :P såg ni nyheterna om kanarkandet i Oslo B)

*edit*

jag måste berätta om mitt konfirmationsläger (inte kristet) som jag var på förra sommaren...

Första dan tog dom upp massa regler och sånt... och då nämde dom skälvklart inga illigala droger!!!!

3:dje dan gick jag och några stycken till en badplats... men vi hittade inte riktigt och hamnade i nån skog, och där snubblade en över en maja-planta (ca en meter hög) som växte i en systembolaget påse... dumma som vi va tog vi med den till lägret (en liten stugby och hotel). det slutatde med att en kompis som jag blev vän med där rökte på 4ggr på två dar :D

Redigerad av GTA3_PLAYER
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jepp suck... jag hoppas att jag alldrig är så dum som testar att röka, snusa eller anat som är onödiga droger för kroppen! jag anser att alla onödiga produkter som sprit är hellvetes produkter B) men ni får tycka som ni vill och jag får tycka som jag vill. :D värden skulle nog vara mycket gladare utan alla onödiga droger eller vad säger jag ALLA droger ÄVEN om dom inte har så stor efekt på kroppen!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snus & Alkohol är inte farligt!!! -_- (inte för mig iaf...)

det där var litte dumt sagt måste jag säga... för en kompis till mig som är 16 år har snusat från 15 till 16 och han har jävligt äkliga tänder och han kan knappt prata för snuset frätit bort en bit av has läpp... och Alkohol är väldigt farligt, många dör varje år av Alkohol. och det är farligt för alla! -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

det där var litte dumt sagt måste jag säga... för en kompis till mig som är 16 år har snusat från 15 till 16 och han har jävligt äkliga tänder och han kan knappt prata för snuset frätit bort en bit av has läpp... och Alkohol är väldigt farligt, många dör varje år av Alkohol. och det är farligt för alla! -_-

... det är hembränt man dör av!...inte sprit i sig(Iof är det skadligt för levern)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

det där var litte dumt sagt måste jag säga... för en kompis till mig som är 16 år har snusat från 15 till 16 och han har jävligt äkliga tänder och han kan knappt prata för snuset frätit bort en bit av has läpp... och Alkohol är väldigt farligt, många dör varje år av Alkohol. och det är farligt för alla! :D

Det där är omöjligt på ett års snusning eftertsom jag själv har snusat i snart tre år och min bror i typ 20 och vi har inga problem med tänder eller läppar... -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

i vår skola hände också något tragiskt för cirka 2 månader sen...=( d va en vanlig dag...tills jag kom dit på morgonen..då var det en elev som hade hittat sin pappas hagelbössa och skjutit ihjäl sig... fy fan va tragiskt... hon var 15 år och hade hela livet framför sig... hon hette Sara....tänk å hitta henne... jag vill inte tänka på d

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En tjej i min klass har allvarliga problem:

1: Röker, typ alla har sett henne göra det

2: Super, typ alla har sett henne göra det

3:Hon och en annan kille har kn*llat på toan (det var en som kom på henne)

4: HON E BARA 13 år, stackars henne :wacko:

Visst det är inte bra, men inte speciellt ovanligt. Det är väl bara trean som kanske inte är speciellt "vanlig"...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En tjej i min klass har allvarliga problem:

1: Röker, typ alla har sett henne göra det

2: Super, typ alla har sett henne göra det

3:Hon och en annan kille har kn*llat på toan (det var en som kom på henne)

4: HON E BARA 13 år, stackars henne    :wacko:

inte alls ovanligt!!!

och att alla har sett hennr röka!! på skolan jag går på (och förra också) får man röka på speciella platser!!

och att alla har sett henne supa, går du till en fest så ska du se att 80-90% super!

Redigerad av GTA3_PLAYER
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

inte alls ovanligt!!!

och att alla har sett hennr röka!! på skolan jag går på (och förra också) får man röka på speciella platser!!

och att alla har sett henne supa, går du till en fest så ska du se att 80-90% super!!!

sjukt om eleverna får röka på skolan för rektor och lärare :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...