Jump to content

Carl`s mamma?


 Share

Recommended Posts

Gängkrig förmodligen? Storyn är ju inte alls baserad på mordet, utan det var bara en anledning för Carl att återvända. Han söker ju aldrig efter sin mammas mördare utan är mest intresserad utav att organisera ihop sitt gäng.

Alltså ? Är det vad spelet går ut på ? Det är ju ganska wert isåfall

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ballas och Tenpenny och Pulaski gissar jag på. Inte säker... Visst, Pulaski sa en massa saker när man jagade honom, men sa han verkligen rakt ut någon gång att det var han som dödat henne? Jag tyckte han bara babblade om han ville sätta på Kendall och att Carl's morsa såg för jävlig ut när de begravde henne. Och under cutscenen sa ju CJ väl:

"Do you wish to say something?" elller liknande

"Yes. Can I fuck your sister?"

"You're a asshole to the end!"

*BLAM*

Nåt sånt kommer jag ihåg det som, men det var ju ett tag sen nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ballas och Tenpenny och Pulaski gissar jag på. Inte säker... Visst, Pulaski sa en massa saker när man jagade honom, men sa han verkligen rakt ut någon gång att det var han som dödat henne? Jag tyckte han bara babblade om han ville sätta på Kendall och att Carl's morsa såg för jävlig ut när de begravde henne. Och under cutscenen sa ju CJ väl:

"Do you wish to say something?" elller liknande

"Yes. Can I fuck your sister?"

"You're a asshole to the end!"

*BLAM*

Nåt sånt kommer jag ihåg det som, men det var ju ett tag sen nu.

Ja, det minns jag också.. men minns inget om att han sade det rakt ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte vilket, fast i ett av uppdragen i Los Santos i början säger någon (tror Sweet)

"Some peapole say that a green sabre did all the work"

Sen i uppdraget The green sabre så är ju Tennpenny Pulaski , några ballas, Smoke. och Ryder med.. Tror nog att Smoke Ryder och ::TenPen:: ::Pulask:: gjorde det...Alla dom dör.. Alla dom?? Njaa... bara 2 vet inte vilka :S

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte vilket, fast i ett av uppdragen i Los Santos i början säger någon (tror Sweet)

"Some peapole say that a green sabre did all the work"

Sen i uppdraget The green sabre så är ju Tennpenny Pulaski , några ballas, Smoke. och Ryder med.. Tror nog att Smoke Ryder och ::TenPen:: ::Pulask:: gjorde det...Alla dom dör.. Alla dom?? Njaa... bara 2 vet inte vilka :S

Jepp, det är Ryder som säger det, fast 'the' green sabre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej det var väl Sweet som i början av spelet (när CJ frågade om dom visste något om morsans död) sa ungefär att någon hade sett en grön sabre gasa i väg och lämna platsen strax efter morsans död. Men som någon skrev så antar jag att man får reda på mer om mordet i "the introduktion".

Redigerad av Galenhund
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...