Jump to content

Har ett problem med Internet...


Fredrico
 Share

Recommended Posts

Hej på er, jag har ett problem med Internet. När jag ska tanka någon sak från nån hemsida frågar den inte längre om den ska öppna filen eller tanka ner den på disken, utan börjar öppna genom att tanka ner i en tillfällig mapp. :P

T.ex. om jag ska tanka en zipfil från en sida, när jag har klickat på länken börjar den direkt att tanka till en tillfällig mapp. Det är skitjobbigt. -_-

Vet någon hur man får den att fråga vad den ska göra? Det spelar ingen roll vilken filtyp man ska tanka eller varifrån den den ska tankas, det blir samma sak hela tiden. Jag vet inte varför den har slutat att fråga.

Ja, jag vet att man kan högerklicka --> spara mål som. Men jag vill att den ska fråga som den alltid tidigare gjort. :P

Som sagt, vet ni hur man löser detta? :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är inte säker på om det här hjälper men det skadar inte att försöka. Gå till Kontrollpanelen --> Mappalternativ --> Filtyper. Markera ZIP och tryck på Avancerat och kontrollera att "find" är markerat i åtgärdslistan och att "bekräfta öppnande av fil efter hämtning" är ibockad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är inte säker på om det här hjälper men det skadar inte att försöka. Gå till Kontrollpanelen --> Mappalternativ --> Filtyper. Markera ZIP och tryck på Avancerat och kontrollera att "find" är markerat i åtgärdslistan och att "bekräfta öppnande av fil efter hämtning" är ibockad.

Jaa! Det fungerade -_- Tack för hjälpen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...