Jump to content

spyware o jävelskap..


^MeTaNoLiC^
 Share

Recommended Posts

men jag tankar inte skräp... många sidor har ju så att det laddas ner skit på datorn utan att man märker det... det stoppades ju automatiskt förut när jag hade explorer men inte nu....

har fått ett annat problem nu oxå... det fattas ca. 1,5gb på C: ... någonting har fyllt upp utrymmet.... jag har verkligen inte plats för sånt :P :'( behöver varenda liten byte-jävel själv... vad fan ska jag göra? jag har kollat efter virus men jag har inga...

suck, skulle aldrig installerat det där jävla eldrävshelvetet...

Redigerad av ^MeTaNoLiC^
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

men jag tankar inte skräp... många sidor har ju så att det laddas ner skit på datorn utan att man märker det... det stoppades ju automatiskt förut när jag hade explorer men inte nu....

har fått ett annat problem nu oxå... det fattas ca. 1,5gb på C: ... någonting har fyllt upp utrymmet.... jag har verkligen inte plats för sånt :P :'( behöver varenda liten byte-jävel själv... vad fan ska jag göra? jag har kollat efter virus men jag har inga...

suck, skulle aldrig installerat det där jävla eldrävshelvetet...

Eldräven är så mkt bättre, är det något som förstört din dator så är det IE...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Högerklicka på "den här datorn"-egenskaper-systemåterställning. Dra "slidern" så långt åt vänster som möjligt. Sen avaktiverar du det genom att trycka på "inatktivera system...". Tryck sen på "verkställ" Sen kan du aktivera det igen om du vill.. Det här ska ge dig mer utrymme, då saker du ta bort inte alltid försvinner utan sparas i datorn som backup.

www.zonelabs.com Ladda ner zonealarm.. det finns en gratis version. Det första jag installerar efter formatering och vips, jag får inte ett enda virus. Har inget antivirus installerat - bara zonelarm och firefow=virus/spyware fri dator.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

nu har jag installerat adaware.. är nån ad-watch skit igång som förhoppningsvis ska stoppa spyware.... det jobbiga är att det blev ytterligare en ikon nere till höger... finns det inget program eller nått som kan dölja såna ikoner?

edit: hittade mitt borttappade utrymme på hd'n nu >_< det var BT++ som hade sparat 1,44gb med tillfällig skit på 2 olika ställen av någon anledning :rolleyes: när jag tog bort skiten förut så tog jag ju bara bort den ena naturligtvis...

Redigerad av ^MeTaNoLiC^
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

tja homos asso firefox är helt ute nu är det ''Opera'' som gäller

Tack o Hej

eh, är du helt ute och svänger eller?

Opera är gammalt, kostar pengar och är allmänt jobbigt

Firefox är nytt, gratis, open source och hur bra som helst.

Tänk dig lite för innan du skriver något så konstigt.

(Opera är inte gammalt, men det både ser ut och fungerar föråldrat i min mening)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

nu har jag installerat adaware.. är nån ad-watch skit igång som förhoppningsvis ska stoppa spyware.... det jobbiga är att det blev ytterligare en ikon nere till höger... finns det inget program eller nått som kan dölja såna ikoner?

Högerklicka på aktivitetsfältet --> Anpassa. Där kan du välja vilka ikoner som ska visas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Högerklicka på aktivitetsfältet --> Anpassa. Där kan du välja vilka ikoner som ska visas.

hmm.... nu fattar jag inte... jag hittar inget sådant nåstans... aktivitetsfältet är väl dessutom det till vänster? fast det till höger kanske oxå heter så? hmm..

edit: meddelandefältet heter det till höger tydligen.. det går att ta "Dölj inaktiva ikoner" men det hjälper inget..

Redigerad av ^MeTaNoLiC^
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...