Jump to content

Musikstil?


Frenzy
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 63
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

Bilder

Thrash mestadels.

Metallica, är tokig i allt som kom innan Black Album.

Och innan några metal-nördar kommer och slår mig sönder och samman med diverse tillhugg, jag vet att Metallica inte spelade thrash efter Ride the Lightning, men influenserna finns där. Men i Black Album och efter, då... bläuschäh.

Annars dundrar också Maiden, AC/DC, Ozzy och... öh... öh... jag lyssnar nog inte på fler band. >_<

EDIT

Jo, Iced Earth är dundrigt bra också. Och Queen. Zeppelin duger de också. Black Sabbath räknas väl till Ozzy när jag skrev det där uppe, så....... och Edguy är väldigt bra. Avantasia med. Accept är sköna, men de spelas inte alltför mycket. Feeder är bra när man är på det humöret, samma med Enya. Har man baksmälla är det förbenat skönt att sätta igång lite Enya.

Det borde duga. :o

Redigerad av Topp3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Slipknot :o

Slayer

Pantera

Soilwork

Dope

Korn

In Flames

36 Crazyfist

Nirvana

Children Of Bodom

Static-X

Rob Zombie

Lite, men det duger för mig, något enstakt band till med någon låt finns väl. >_<

EDIT: Om det ska vara något med hip-hop får det vara Juggalo-relaterat som t.ex. ICP, Twiztid, Esham, Blaze, ABK m.m.

Redigerad av epix
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Taget från black-goat.com:

What genre does Slipknot belong to?

Hard to explain, but let's put it this way: they're a band that fuses elements taken from hardcore (ie. aggressive vocals, heavy chunks of distortion), goregrind (ie. blast beats, gore imagery), and modern rock. They're not metal, and they're certainly not plain hard rock either.

Läste någon annanstans att Slipknot vill tilldelas till den kategori som Slayer och Pantera spelar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...