Jump to content

Härliga minnen


emo
 Share

Recommended Posts

lite onödig topic men kanske ingen bryr sig här eftersom dem här "vill du spela med mig ikväll" -topics verkar få finnas kvar men iaf

kommer ihåg när jag bodde i timrå och det va kallt och förjävligt, snö upp till knäna och man va hängig efter vandringen från skolan och hem. jag gick in på mitt rum och som att fylla tomrummet starta jag datan och spelade gta...

någon annan än jag som har något liknande härligt minne av gta

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

lite onödig topic men kanske ingen bryr sig här eftersom dem här "vill du spela med mig ikväll" -topics verkar få finnas kvar men iaf

kommer ihåg när jag bodde i timrå och det va kallt och förjävligt, snö upp till knäna och man va hängig efter vandringen från skolan och hem. jag gick in på mitt rum och som att fylla tomrummet starta jag datan och spelade gta...

någon annan än jag som har något liknande härligt minna av gta

:wub: Japp, när jag var liten gick jag jämt ner till kompisen och lirade GTA.

Vi körde inga uppdrag utan fuskade till oss rocket launcher och ställde massa bilar i en lång kö och sköt på en bil så att allt sprängdes, de var tider de :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men jag tycker att den härligaste känslan var att spela GRAND THEFT AUTO på win95 med min polare Per. F*N vad kul det spelet var då. Jag kommer ihåg att vi skolkade från skolan bara så vi kunde va hemma hos honom och spela GTA. GTA har ju under åren förbättrats och det går ju inte alls att jämföra VC med GTA1! Men nu är det inte samma känsla längre eftersom min bästis och jag bor 2200km ifrån varandra!!! :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

ah, när jag var en minimal plutt spelade jag gta1 hos en av mina tusentals kusiner.. när jag vart polisanmäld ville jag inte spela mer, då fick han ta över.. först då blev jag kåt i gta.. och nån månad innan gta3 skulle släppas sökte jag runt på sidan och hittade en viss sida på passagen som visade sig vara intressant.. därifrån och på andra sidor tankade jag ner bilder på alla fordon, läste om spelet... de va skoj.. det roligaste var nog "^--Up till top--^"

jag gillar fina felstavningar *retas*

sen när jag var en äldre minimal plutt var jag hos en annan av mina tusentals kusiner och han hade PS2.. jag satt och nötte Gran Turismo 3 där.. sen märkte jag att han hade GTA3!

så jag startade de och började på Staunton Island ( fast då visste jag ingenting om det ) med massa fina vapen. polisanmäld var jag också.. så jag åkte runt lite och så började min bil brinna.. trodde det var som i gta2 så jag forsatte köra.. sen *boom*

ah, härliga tider..

hm vad mycket jag skrev, blir väl så när man inte vart inne här på en månad eller två.. ^_^

// MVH, den tyste

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Jo, klart man har underbara minnen av det första spelet i serien!

Kommer ihåg när spelet skulle släppas och de hämska ryktena om att det skulle bli 18 årsgräns på det. Dum som man var så visste man ju inte att åldersgräns på spel inte existerar i detta avlånga land, endast rekommenderad ålder.

Så brorsan min vart ivrig och förbeställde det, ihopp om att denna åldersgräns inte skulle börja gälla förens efter spelet släppts. Och whips, några veckor senare så kom ett fint paket å brevlådan och tjoho, gta time!

Vart man besviken? Nej, inte alls, snarare tvärtom. Bilarna var snabba och roliga, alla vapen var tuffa och övermäktiga (även om det bästa vapnet jag nånsin fick de första veckorna var en pistol) och snutarna var galna. Jag var frälst.

Minns en dag då jag var sjuk och smög utan tillåtelse in i min storebrorsas rum, med ett mål, GTA! Där satt jag, timme efter timme, och morsan bara klagade och åmade hela tiden om att jag borde vila. Men vafaan, vad är mer vilosamt än att ligga och gäsa i en stor och tjock säng med 301 kuddar (borsan hade kuddmani, och hade införskaffat en stor säng, eftersom det är i den han tillbringar 75% av sitt liv).

Minns hur jag tyckte att det var helt galet kul att köra sönder bilar med tankbilen (hade ju inget vapenfusk, och bilarna skulle prompt gå sönder).

Ett tag senare, ett ganska långt tag senare, så var det dags för Gta2. Däremellan kanske man bör nämn london, som hade nån typ av förbannelse över sig (jag köpte spelet, vart magsjuk i en vecka, och nästa gång jag spelade det, vart jag magsjuk igen. Detta hände 4 gånger, och det är ingen fjantig överdrift om att spelet skulle vara kasst, för det var helt ok).

Men när jag spelade demot på gta2 så började jag hoppa och skrika (hole hole asshole, vilket var vad jag som mindre trodde att baseball lagens sångramsa i gta1 var). Spelet var ju skitsnyggt, med asgrymma explosioner och urtuffa molitovs! Så köpte jag det, till pc denna gång, och jag kan inte säga att jag vart besviken (enligt mig det bästa spelet i serien fortfarande!)

Tjaaa, det blev visst en del, men det är ju fantastiska minnen å andra sidan!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

när jag vart polisanmäld ville jag inte spela mer, då fick han ta över..

----

polisanmäld var jag också..

polisanmäld? :);) Menar du att du bara fick en "stjärna" eller "snut" däruppe eller blev du polisanmäld på riktigt för att du var ...öhm... minderårig eller nåt? :rolleyes:

För jag åtminstone, säger "fick en/två/tre/fyra snutar" och i gta3&VC "stjärnor"...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

polisanmäld? ;):P Menar du att du bara fick en "stjärna" eller "snut" däruppe eller blev du polisanmäld på riktigt för att du var ...öhm... minderårig eller nåt? :(

För jag åtminstone, säger "fick en/två/tre/fyra snutar" och i gta3&VC "stjärnor"...

herregud, man blir ju knappast polisanmäld för att man spelar ett spel som har en "åldersgräns" på 18 år.. Om det vore så.. Då borde halva Sveriges befolkning sitta bakom lås och bom..

aja.. "Att tänka innan man talar är som att torka sig i röven innan man skiter" :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 weeks later...

De va väll Hare Krishna eller nått sånt?

Hmm f*n kommer inte ihåg nått, var så länge sen ja lirade det.

Joo en sak kommer jag ihåg, jag var typ 11-12 år. En kille i min klass då installerade GTA1 på en av våra datorer i klassrummet. Jag gick i en ganska liten skola och ibland fick vi sitta kvar i klassrummet under rasterna och göra skolarbeten. Tror ni vi gjorde det eller? Inte!!

Sen var det någon som skvallra om det och så fick ens föräldrar ett argt samtal hem från skolan, alla som lirat åkte ju dit. Sen efter det fick ingen stanna inne, inte ens om det ösregna eller om det va snöstorm!! Surt värre, för att dom som inte ens var iblandade blev ju också drabbade!! Hehe :">

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

hade 2 polisbilar efter mig och gasade fortare med "min" svarta jeep. OOO, GTA, GTA 4-EVER! :wub::D:P

1'a polisen försökte preja mig men sackar ner när han misslyckas.

En limosine kom vi brevid nu. *Körde fort*

Låg lite före limon och dom andra nu. snut (2) låg på andra siden limon och kom allt närmare. (!) Jag ligger så näre limon som möjligt och polisen satsar på att köra framför limon, men limon krockar vid baken på polisbilen och snuten gör en "antal" 360-s, krashar på sin kompanjon. Både exploderade och min bil börjar låta som en skrammel sak, stereon löd högre och körde av vägen. :P Otroligt fräckt! :huh:

Min brorsa spelade en gång, i en avlägsen galax. För länge sedan i vår värld! :rolleyes:

Krill's bil ljöd för fullt och hade FEM polisbilar efter sig. Han ser väggspärren och tvärnitar. Slänger ur sig från bilen och polisbilarna krockade i full fart på hans bil.

När den sista krockade Sprängdes alla och krill stod vid riskzonen för att dö!

Tog fram sin pistol och skjöt ihjäl en vid vägspärren. Tog en polisbil. *Skrattade högt och tog en polisbil*

Första jag gjorde på GTA, var att ta en bil, körde över "joggarna" och hittade en k-pist. GTA TIME!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...