Jump to content

SMS-utskicket


Hultenius
 Share

Recommended Posts

Tänkte bara kolla om någon här var med i SMS-testet som gjorde ett utskick natten mellan fredag/lördag. Enligt loggarna verkar allt ha gått bra men jag vill veta om SMS:en verkligen levererades till era mobiler.

Jag vet inte hur många av de 50 medlemmar som var med i testet som är aktiva i GTAsajtens Forum eller läser just detta forum, men om det finns någon så ge ett livstecken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra. Då funkar det :angry:

Ska försöka lösa det där med ÅÄÖ men det kan bli svårt...

Var tvungen att översätta till AAO, annars skulle det ha blivit frågetecken istället.

Men det är ju inget jättestort problem, huvudsaken är ju att man får ett SMS ;P

SMS skickas ut så fort en nyhet läggs upp på GTAsajten så om en nyhet kommer på natten så skickas SMS:et samma tid. Inget jag kommer att ändra på ;P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra. Då funkar det :huh:

Ska försöka lösa det där med ÅÄÖ men det kan bli svårt...

Var tvungen att översätta till AAO, annars skulle det ha blivit frågetecken istället.

Men det är ju inget jättestort problem, huvudsaken är ju att man får ett SMS ;)

SMS skickas ut så fort en nyhet läggs upp på GTAsajten så om en nyhet kommer på natten så skickas SMS:et samma tid. Inget jag kommer att ändra på :(

Okej, låter bra.

Kommer vem som helst kunna få de SMS.en sen när GTAsajten 5 är klart eller? Fast det kommer väl kosta? Jag förstår dig, hoppas att du drar in lite slantar, jag kommer att bidra!

Hoppas att det går bra med GTAsajten 5, har du satt något releasedatum än?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att skicka SMS är inte gratis, det är faktiskt ganska dyrt om man tänker på den enkla tekniken som ligger bakom och hur många som använder sig av SMS idag.

Varje SMS kommer att kosta 1.5 kr (inkl. moms) och därmed drar vi in 50 öre/sms som kommer att användas på andra delar inom GTAsajten.

Har goda förhoppningar om detta. Om bara 30 medlemmar använder sig av systemet och det postas 1-2 SA-nyheter/dag. Så blir det 15-30 kr/dag eller 450-900 kr/månad :huh:

Mycket kul vi kan anordna med dom pengarna! Men man ska inte ta ut något i förskott, är väldigt osäker på hur många som verkligen kommer att använda systemet. Det kanske bara blir 10 st, men det blir ju också lite pengar...

PS - Systemet startar troligtvis redan denna vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...