Jump to content

Nedräknaren går FEL!


chrillepille
 Share

Recommended Posts

den går fel! :P

Nyss stog den på 47 dagar 10 timmar 45 minuter 00 sekunder

och den riktiga är 47 dagar 10 timmar 42 minuter 01 sekunder

enligt gtagaming.com och min klocka i datorn( syncade nyss med time.windows.com) :P

EDIT: la upp en liten htm sida lite snabbt så ni kan se skillnaden!

here!

Redigerad av chrillepille
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

den går fel! :P

Nyss stog den på 47 dagar 10 timmar 45 minuter 00 sekunder

och den riktiga är 47 dagar 10 timmar 42 minuter 01 sekunder

enligt gtagaming.com och min klocka i datorn( syncade nyss med time.windows.com) :P

EDIT: la upp en liten htm sida lite snabbt så ni kan se skillnaden!

here!

herregud, som dom andra har sagt så spelar väl inte några sekunder nån roll...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den här servern är också synkad med time.windows.com och den synkas en gång i timmen. Eftersom GTAGamings nedräknare styrs av din datorklocka så det är naturligt att den visar samma tid som din datorklocka (testa att ställa fram datorklockan några dagar och gå in på gtagaming så får du se vad jag menar...).

GTAsajtens nedräknare synkronoseras med vår server hela tiden så den går alltid rätt oberoende vad tiden på din datorklocka är. Dock förloras 0-1 s vid starten av flashen och sedan tappar flashen ca 0.5s/minut (vet inte vad det beror på men det är inget problem så länge man inte sitter på gtasajten i flera timmar utan att uppdatera...).

Så, din klocka (och därmed gtagamings nedräknare) går fel och gtasajtens nedräknare rätt! Gör en ny sykronosering av time.windows.com eller uppdatera flashen så får du se.

Det är just därför GTAsajtens nedräknare synkronoseras med GTAsajten - alla datorklockor går i princip fel, även om det oftast bara handlar om några sekunder eller någon minut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...